Polaris 2009

Tomas Fahlén

Snowmobile
30 aug 2004
10
0
1
Östersund
lite pisst på att "assault" betyder våldta på svenska.
lite moral och etik här men att sända ut dessa signaler är väl inte det vi vill :(
riktigt grymma skotrar annars :D
Hej,
Polaris marknadsavdelning har säkert skumma saker för sig ibland, men att kalla en modell för "våldta" ligger nog bortom det möjligas gräns. En annan betydelse av Assault är "an attack by an army to take control of a place" (Källa: Longman Active Study Dictionary). En tolkning är då att man tänkt sig att den röda armén (=Polaris) ska attackera Freestyle/Backcountry segmentet för att ta kontroll över den marknaden. Det har inte funnits en fabriksbyggd modell för det tidigare.

För övrigt är det en mycket trevlig skoter, med bra drag i motorn och ett hysteriskt mattgrepp. Inga problem att åka på rullen lååångt...vi körde den så sent som i tisdags i Klippiga Bergen!

Tomas

Häggroth

Välkänd medlem
1 aug 2004
188
0
6
42
Kiruna
www.system-1.se
assault betyder absolut inte våldta. assault översätts till anfall, angrepp, stormning, överfall enligt ett svensk - engelskt lexikon. Sätter du däremot sexual före assault kan man tolka det som du säger, och mig veterligen har polaris inte gjort det

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Jag skulle vilja påstå att man kan få ordet assault till våldta. Beror helt på hur man använder ordet.
Men annars är ordet för våldta "rape"

ett tips om ni vill kolla upp ordet är:
http://lexin.nada.kth.se/cgi-bin/sve-eng

Över till nya polaris 2009.. Skulle inte vilja påstå att asulten är så mycket snyggare än förra årets maskiner. Tycker de är väldigt lika.
Men visst fan är polarisarna snygga ;) inge tvivel.

Last edited:

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Aggravated assault är nog det ni söker, där 'aggravated' är är själva intentionen i övergreppet, ex mord, eller våldtäkt.

'Assault' i sig är bara ett våldsbrott mot en annan person och i traditionell amerikansk juridik defineras det som ett försök till misshandel.

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Ingen som har hört nå rykten om hur assaulten kommer hamna prismässigt? Verkar ju va den perfekta skotern för den körning man sysslar med! :)

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
91
Ingen som har hört nå rykten om hur assaulten kommer hamna prismässigt? Verkar ju va den perfekta skotern för den körning man sysslar med! :)
Mitt tips är att riktpriset kommer vara 124.900:-(om nu inte dollarn rasar ytterligare) och att den kommer i en begränsad upplaga till Sverige.

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Tänkte updatera er lite ;)
Pratade nyss med far. han är på kurs och får provköra polaris -09 modellerna.
Den nya Assaulten hörs gå riktigt bra. 800 går nå ruskigt!
Sen så verkar 4 takten försvinna, var nån enstaka modell som dom har kvar den i.

S

StoxResearch

Polaris gör en redig comeback nästa år, var så säkra... Sånt snack om nya Polaris modeller som det är om Assault och IQ Dragon 800 kan jag nog inte minnas att jag har sett någonsin... Polaris är på rätt spår igen, äntligen...

Scaleos

Välkänd medlem
16 dec 2007
824
0
16
Sollefteå
Comeback hehe använder samma chassin, bara nya dekaler. När ska de göra motorer som håller? 800 motorn driftsäker svar nej. Ur åldrig teknick på motorerna. Ju mera hk de tar ur motorerna desto kortare livslängd. Blir dyrt för skoter ägaren.
Jag tycker personligen att det är roligt med en maskin som rör på sig, det jag inte gillar är tokvarven som motorn gör. Finns det ingen möjlighet att få en skoter att gå fort med få rpm?

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
VARFÖR INGEN RR MODELL?!:bawling:

Sålt för lite
Det kommer en 600RR modell
"600 RR Race Replic - RED - 38x307x38 - 119.900:-"

Polaris hade provkörning idag för ÅF och kunder (tror jag?) och alla säger att Assaulten kommer bli svårslagen, Switchbacken är en "gubbskoter" jämfört med Assault 800an och priset blir 129.900:-

Shiften går för 79.900 och Shift 136" 96.900

pea

Välkänd medlem
1 jan 2000
238
0
16
Jag är iaf intresserad av priserna på 600 Dragon SP, 800 Dragon SP och 800 Dragon SB. Dessa är väl de modeller som är intressanta för mig.