Polaris 2010 smälter fram!

S

StoxResearch

Hur frän och nytänkande som helst, :) Polaris kommer att sälja en miljon triljoner av den.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.216
1.052
113
Stora Blåsjön
Ej under 200kg på en ny "revolutionerande" maskin är enligt mig inte imponerande. Såg ut som den fått riktiga fotholkar iallfall... :)

S

StoxResearch

Jag tror att Polaris medvetet håller upp vikten lite för att skapa ett rykte om att vara "oförstörbara". De satsar medvetet på kvalitet. De verkar redan nu ha ett rykte om att klara rediga smällar mot stubbar och liknande utan att vika sig. Bara att kliva upp och köra vidare, :)

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Jag tror på denna kylarn som man ser där fram.... och skulle den nu bli igensatt så är det ju med snö och vad jag vet så kyler då snö :)

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Ja, jag menar, hur fungerar en kylare i tunneln?
Att den skulle bli igensatt i fronten är väl det bästa som kan hända...
Det är ju snön som ska kyla, inte luften.

S

StoxResearch

Tips till dem som köper en Rush: Vänd på bakre dämparen och flytta piggy-back:en till en fix del av ramen, om det går, :) Mindre ofjädad vikt (troligtvis). Som det är nu är det nog mest för pimp. Pimp i min värld=bad.

Fy faaaan vilken hård maskin. Är mer faschinerad av denna än av XPn när den kom.

S

StoxResearch

Verkar bli 5 års garanti på Rush, vilket isf bekräftar att hållbarhet är prio ett.

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Bygg en skoter helt i plast vettja, håller säkert skitbra ;)
Bra argument :rolleyes:

Rev-XP väger under 10 kg mindre och chassimässigt håller den minst lika bra vad jag vet (det krävs iaf inte 10 kg förstärkningar för att få den att hålla). IQR chassit är jävligt stabilt visst men ett nytt chassi och en 600cc tvåtakts motor borde de fan kunna få under 200kg. Troligtvis är det väl boggieupphängningen bal som driver upp vikten...
Så inom denna 5 års garanti, täcker även det att man hoppar och knäcker chassit? Vore jävligt generöst av dem isåfall.
Fan jag blev jävligt förtjust när jag såg hela bilden först, men nu, "bara" en 600 motor och dessutom ful framifrån, synd. Men man kan ju hoppas på fler motoralternativ så med en 800 kan det nog funka ändå :)
Och angående kylning: Det sitter en tunnelkylare i tunnel som finns så kylningsmässigt är det nog ingen fara...

http://cds012.am4.hwcdn.net/y5b8k2i7/cds/prod/SNO/Snowmobiles2010/RushMiniSite/img/downloads/wallpaper17_1600.jpg

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Bara jag som är besviken på vikten?
Trodde den skulle kunna konkurrera lite med ski doo, men icke.
208 kilo var en besvikelse enligt mig.

I övrigt blir den nog ganska frän ;)

Kommer nog nån lättviktsburk o nå lättmetall till baksvingen + bort med stänklappen o annat tjafs o vips så är den under 200kg lätt

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
ja kylaren är nog minsta problemet...ser ju ut som en freestylemaskin från fabrik:) det blir nog hur hård som hellst att knäcka denna maskin på alla sätt och vis....men hur sk man göra när man ska göra ett skidres... det blir största problemet tror ja:)

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Redan 2005 hade Polaris kylare fram så de funkade så varför ska inte detta funka?

Ser mycket bra ut. Synd bara på motorn. Ville se en fyrtaktare helst.

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
ja kylaren är nog minsta problemet...ser ju ut som en freestylemaskin från fabrik:) det blir nog hur hård som hellst att knäcka denna maskin på alla sätt och vis....men hur sk man göra när man ska göra ett skidres... det blir största problemet tror ja:)
Ni som gillar att stegra med skotern blir säkert inte besvikna eftersom att dom skriver att det går att styra viktfördelningen väldigt enkelt genom att ta ett kliv fram eller bak på fotstegen, ungefär som på PPS boggin. Progressiv fjädring i boggin - det gillar vi!