I skrivande stund har 239 svarat.Får verkligen hoppas att dessa siffror inte stämmer...
http://www.snowestonline.com/forum/poll.php?do=showresults&pollid=524
Enligt denna så går drivaxeln sönder på 20% av de maskiner som börjat köras...
Okej. Vad kör du?Ska skilja 5% i soppamängd mellan lägena. Alltså mer soppa med etanol läget.
Okej...Kan ju bara säga att min erfarenhet är att skotern går sämre med etanol-mappen. (blödder)
Jag har kört non-eth en säsong med min -12a (med 95 och ibland 98 i tanken), och det har fungerat fint.
Har kört med non-etanol läget hela förra vintern och 95oktan. Provade för första gången för några helger sedan att köra med etanolläget med då blöddrade den något och var inte samma gång i motorn. Bytte sedan tillbaka till non-eth och då gick den som den ska igen.Okej. Vad kör du?
Har inte kört Polaris, men vågar ändå säga AMEN BRODER.men vilket jäkla tjat det är om etanol läget.. så har det varit varje år sen 2009.. kör på non-ETANOL i sverige och var glad! har aldrig någonsin ens provat etanolläget på dom senaste 4 maskinerna, finns ingen anledning heller.
Kanske beror på att vi som köpt -13 maskinerna nu har möjligheten att ändra läge direkt i displayen och förut så ändrades det med en modul som kopplades in i kabelhärvan beroende på läge?men vilket jäkla tjat det är om etanol läget.. så har det varit varje år sen 2009.. kör på non-ETANOL i sverige och var glad! har aldrig någonsin ens provat etanolläget på dom senaste 4 maskinerna, finns ingen anledning heller.
Säger en del om ert förtroende för era handlare. Om det var relevant, skulle då inte rimligen handlaren meddela något?Mr-cave
Precis så jag tänkte. Har själv inte haft möjlighet att ställa in förr å det skadar ju inte att vara frågvis när det är det ett forum är till för bland annat.
Du behöver inte vara bitter bara för att du har en freeride,en modell som har forumets längsta problemtråd..Får verkligen hoppas att dessa siffror inte stämmer...
http://www.snowestonline.com/forum/poll.php?do=showresults&pollid=524
Enligt denna så går drivaxeln sönder på 20% av de maskiner som börjat köras...
Har absolut ingenting med förtroende för handlare att göra. Det finns andra trådar om sådan. För att lägga in så har jag absolut inga problem med mon ÅF. Läs om frågan å vill du klanka ner på folk kan du försöka gräva upp nån printacreen av Lunarstorm och klottra på.Säger en del om ert förtroende för era handlare. Om det var relevant, skulle då inte rimligen handlaren meddela något?
Edit: Forumnoja skulle jag kalla det och det är nog inte allena positivt