Polaris 2014

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Precis så är det ju Gopro. Nä polaris erbjuder sen kunder ett dekalkitt, och det bästa utav allt, en dekal till boggieskenorna så dessa ska bli röda. Ingen pullverlack här inte, känns bara otroligt oseriöst, dekalen håller väl runt kvarteret (i bästa fall). Detta är bara så otroligt tråkigt för både kunder och återförsäljare när inte Polaris Usa tar sitt ansvar. Att sen en återförsäljare i Sverige går ut på ett öppet skoterforum och kritiserar andra märken känns bara ännu mer oseriöst!

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Att sen en återförsäljare i Sverige går ut på ett öppet skoterforum och kritiserar andra märken känns bara ännu mer oseriöst!
Även om någon är anställd/äger eller vad nu förhållandet till återförsäljandet är så får väl dom som privatpersoner skriva vad dom vill på forumet?

Jag är väl minst sagt polaris-frälst dock skulle inte jag tolerera att få något helt annat än det jag beställt. För det andra så är kompensationen rent pissig för det inträffade och ett jäkla skämt med dekalkitt till boggieskenorna.

Förstår om någon blir så sur att dom "byter märke" i ren trots.

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
-12 när åtminstone Rmk Assault kom med "fel" färgsättning så minns jag inte att folk skulle ha blivit lika upprörda som nu.
Har det börjat röra sig åt rätt håll med "det tålmodigaste folket"? :)

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Självklart får han väl skriva precis vad han vill, jag skrev bara vad jag tyckte. Jag är minst sagt arctic frälst, men till iår beställdes en Polaris för jag tyckte dom såg riktigt läckra ut, dessutom riktigt trevliga att köra. Nu blev det inte så tack vare den lilla missen som gjorts i Usa, tråkigt både för mig och återförsäljaren. Självklart förstår jag även att man inte kan kräva pullverlack på allt av återförsäljaren, är bara beklagligt att Polaris inte ställer upp på ett professionellare sätt gentemot kund och säljare!

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.004
113
Stora Blåsjön
-12 när åtminstone Rmk Assault kom med "fel" färgsättning så minns jag inte att folk skulle ha blivit lika upprörda som nu.
Har det börjat röra sig åt rätt håll med "det tålmodigaste folket"? :)
På 12ans assault var det väll bara dekalkitet som blev fel? och det är väll rätt mycket smaksak på vad man anser är snyggt.
Förstår att man blir less om man förvänta sig röda boggieskenor mm men får helt vanliga.

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Jag har en teori om skenorna , det är ju inte helt ovanligt idag med folk som lackerar skenorna för att matcha det valda dekalkitet (det gjorde jag själv tex) ,speciellt alla skoterfilmspolarisar finns ju i alla de tänkbara regnbågsfärgerna , dom som byter färg hade fått ett himmlarns arbete med att byta färg på skenorna och det är ju dom som ger mest reklam för märket.

Eftersom att dom först gick ut med att dom levereras lackade borde dom som beställde fått välja om dom vill ha lack eller om dom ska komma au naturale men nu kanske dom kom underfund med deras miss så sent efter alla beställningar var gjorda att dom helt enkelt löste det på detta sätt.

Obs , jag tycker såklart att man ska få det man beställer , detta är bara en teori :)

A

AssaultRMK

Tycker att det låter otroligt konstigt att Ass SWBn kommer i "rätt" färgschema men inte Ass RMKn, vad är skillnaden liksom? Det är ju samma kåpor, samma dekaler, samma röda pulverlack på skenor osv.

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Tycker att det låter otroligt konstigt att Ass SWBn kommer i "rätt" färgschema men inte Ass RMKn, vad är skillnaden liksom? Det är ju samma kåpor, samma dekaler, samma röda pulverlack på skenor osv.
Det är ju inte det som är problemet... USA har helt enkelt inte skickat fel modell (och har en massa LE-modeller som man tjuvhåller på på ren pin tji) utan har TILLVERKAT fel modell. Alltså ett stort överskott på Röda RMK Assaulter, och underskott på den som GA här hade beställt.

Switchback Assault har ingenting med RMK Assault-problemet att göra.

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Enligt polaris sverige så blir SWB rätt eftersom att den har ett annat modellnummer.
ett modellnummer som inte blivit något fel i .

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Lynx har satt fel dyna på årets nykomling dessutom :blink1:

Så ja, det händer! Och jag skulle vara fly förbannad om det hände mig, samtidigt som man kan få mycket skoj för en femtusing :whistle:

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Kul att läsa då "Polarisfolket" försöker förklara ett fel genom att hitta fel på andra märken :D...det är väl så politikerna gör ;)

callahan

Välkänd medlem
12 okt 2011
548
0
16
umeå

Så ja, det händer! Och jag skulle vara fly förbannad om det hände mig, samtidigt som man kan få mycket skoj för en femtusing :whistle:
dock så skulle dom som fått fel dyna få byta mot den "rätta" dynan utan tillägg. har läst det nånstans, kanske stämmer, kanske inte stämmer

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18

Men köparna får välja vilken dyna dom ska ha ändå ;)

VMC

Aktiv medlem
4 jan 2012
96
2
6
50
Kultsjöluspen No:1
Kul att läsa då "Polarisfolket" försöker förklara ett fel genom att hitta fel på andra märken :D...det är väl så politikerna gör ;)
Inte min mening o smutskasta andra märken-Snarare förklara att de ÄR
så här i skoterbranschen.....
Saker blir fel:
Mappningar
TPS
Kolvar,Vevaxlar
Variatorer
Färg
Fel Framvagn
För lite skotrar av såld modell
Fel toleranser
Skoterleveranser i februari>>>
Fel Mattor
Dragkrok ingick visst inte
De går inte montera dubbeldyna trots att de skulle gå.
Remmar som inte blev tillverkade efter Tillverkarens anvisningar...

osvosvosvosvosvosvosvosv....
Välkommen till skoter branschen!!!
(Jag har varit med om alla ovanstående under min 8åriga åf karriär)

Tänk förut-ja menar gammalt i tiden då de inte fanns Internet,Forum och alla hade sett spionbilder och redan visste minsta lilla detalj (eller fabulera ihop)
rykten osv bla bla bla....

Den tiden då man stod utanför Esso i tärnaby på skoternsdag 1983 (9år)och köade för o komma in o se årets skotrar-INGEN hade en aning om va som skulle komma...som va på gång.......
O man kom in o fick se en -83 Yamaha V-Max 540 med 150hk enligt gubbarna där...Ingen hade kört den testat eller sett den tidigare...Och den hade inte FEL färg
(spåra visst ur lite back to topic....):heh:

A

AssaultRMK

Amerikanarna verka då ha fått sina Assaulter i LE modell:

Jag hade då tvärvägrat hämta ut "fel" maskin.

joaspo

Aktiv medlem
12 maj 2012
98
0
6
Åkersberga/Lofsdalen

Jag har då fått både rätt dyna och rätt framvagn på min Lynx DS3900 800 och även alla de andra jag maskiner jag sett har haft rätt vid leverans.
Hur som surt när det blir fel.... för man har ju ofta väntat och skapat förväntningar på hur den ska se ut och då kan inga 5000 råda bot på det...