Polaris 2014

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Fan! Berätta vad som e bra med 11serien!? Upplever att den ger en massa varv å inge mata?? Vad gör jag för fel när jag inte får ut nåt av den, vet att snoperformance iaf upplever samma som mej..

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Fan! Berätta vad som e bra med 11serien!? Upplever att den ger en massa varv å inge mata?? Vad gör jag för fel när jag inte får ut nåt av den, vet att snoperformance iaf upplever samma som mej..
Håller varvet uppe när det är massor av lössnö.
Det är positivt!
...annars är det kanske inte så mycket att jubla över, men om det funkar i lössnö-vad mer begär du? ;)

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Hmm, vad ska du med varv till om det bara är motorn som vrålar? Är väl ändå mattan som ska snurra för att man ska komma framåt, eller tänker jag fel?

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Nejdå, du tänker inte alls fel.
Men mattan orkar inte snurra om vikterna driver på för hårt, så inte motorn orkar med.
Det är kanske inte dom bäst fungerande allround-vikterna, men jag tycker dom funkar bra för lössnökörning.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Nejdå, du tänker inte alls fel.
Men mattan orkar inte snurra om vikterna driver på för hårt, så inte motorn orkar med.
Det är kanske inte dom bäst fungerande allround-vikterna, men jag tycker dom funkar bra för lössnökörning.

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Jag tycker dom matar mycke bättre från botten! Sen nu kör jag ju mtx eftersom jag tycker dom funkar bättre!

mr-norberg

Välkänd medlem
29 nov 2011
438
0
16
Mds variator kit då?
Körde det på min m800 och det bar super.
Det är jävligt omtyckt over there.
Och Steve på Mds clutching är kanon att prata med.

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Jag tycker dom matar mycke bättre från botten! Sen nu kör jag ju mtx eftersom jag tycker dom funkar bättre!
Håller med att dom matar hårdare just i början, men sen dör hela vikten, bara tomvarv, tyckte de va lättare att få till något vettigt med 10seri och spöa den lite hårdare med mera startvinkel på helixen, om nu 11an e så grym varför sitter den inte i som std? Trodde de va 10-62 från staterna och svenska gen agenten lastar på 10-68!?

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Håller med att dom matar hårdare just i början, men sen dör hela vikten, bara tomvarv, tyckte de va lättare att få till något vettigt med 10seri och spöa den lite hårdare med mera startvinkel på helixen, om nu 11an e så grym varför sitter den inte i som std? Trodde de va 10-62 från staterna och svenska gen agenten lastar på 10-68!?
Sant! Klart nog finns det garanterat bättre! Om man nu vill mixtra me helixen! Men varför matar serie 11 sämre i slutet?

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Annan profil samt att jag har för mej att den har mer massa på magen (vars vikten e som fetast) och därmed blir den lättare längre ut, då håller den varje uppe! Men tappar mata. Har för mej att jag såg något sånt här på forumet förra året! D va nån som lagt profilerna på varann i nån tråd! Men det borde finnas nån guru som vet exakt??

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Annan profil samt att jag har för mej att den har mer massa på magen (vars vikten e som fetast) och därmed blir den lättare längre ut, då håller den varje uppe! Men tappar mata. Har för mej att jag såg något sånt här på forumet förra året! D va nån som lagt profilerna på varann i nån tråd! Men det borde finnas nån guru som vet exakt??
Förstår egentligen inte varför det skulle vara sämre matning, skotern varvar rätt varv med båda vikterna!? Serie elvan har kraftigare kurva därför den matar bättre o början! Men varför skulle den mata sämre i slutet om nu skotern har rätt varv!