Polaris 2015

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Nä inte kör vi längs fjällsidor, tvärt om brant teknisk körning hele tiden. Har själv drevat ned min 2 kugg. kör med TKI beltdrive och visst är det bra men polarna som ej har drevat ned kör utan problem, ingen dramatisk skillnad kan jag påstå!
ena polaren kör summit, fin maskin som har sina fördelar men den motorn begränsar vad han klarar av och vad skotern klarar tyvärr!

Att dra sladd och pulka är inget för en RMK, visst nog kan det gå men inget att rekommendera.

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Ska vi prata om vilken lössnö maskin som är bäst att dra pulka med eller ska vi diskutera polaris 2015 ?
nog med offtopic.

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
Ska vi prata om vilken lössnö maskin som är bäst att dra pulka med eller ska vi diskutera polaris 2015 ?
nog med offtopic.
Ja röstar på pulka!

Personligen föredrar jag nilapulkan till summiten då den är lite tyngre så är den väldigt följsam till tmotion boggien ja ger den 88/100, polarisen däremot där passar inte kälken på dragkroken då den är för stor men säger som de gamla ordspråket "de är ju aldrig skruvens fel att muttern är för stor!" Därför ger jag polarisen endast 51/100!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Trevligt.

Ja röstar på pulka!

Personligen föredrar jag nilapulkan till summiten då den är lite tyngre så är den väldigt följsam till tmotion boggien ja ger den 88/100, polarisen däremot där passar inte kälken på dragkroken då den är för stor men säger som de gamla ordspråket "de är ju aldrig skruvens fel att muttern är för stor!" Därför ger jag polarisen endast 51/100!

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Ja röstar på pulka!

Vilken dragkrok använder du, polaris original?

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
De där var ett lika stort skämt som polaris 2015

...eller de flesta andra märken för den delen! Det är ju bara Yamaha som försöker göra något nytt, en hyffsad mountainmaskin med Yamaha-logga.

Det är ju för tusan i stort sett bara nya dekaler och färger på samtliga märken - och de flesta märkes***arna jiddrar om det är begränsad upplaga eller ej. Vilken Dj*vla hysteri. Sälja en maskin med 40 mil på bara för nya dekaler på kommande modell. Suck.

Lite högre framvagn på någon gul maskin, vilket framsteg! Det är ju typ som att byta till smalare framvagn på M800 utan att korta dämparna... ojoj. Plötsligt är man helt rätt alltså. Med en 2013.

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Hehe. Jag har lös ingen yammo å arctic redan hittat, köp den bästa maskin i ditt körsegment, åsså köper du Yammo. Eller något annat udda märkes klibbor, å vipps har du en bra maskin med ditt favvo märkes namn!! Vem fan bryr sej om vad som står på huven så länge den levererar. Ok jag erkänner! Jag saknar BRP när jag ska bogsera/bogseras samt när dubbel nilan ska ut på grilltur på senvåren... Men sätter man på en challenger extreme på poon så går även det över!!!

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Har då bokat en RMK ASSAULT 800 till mig själv och sambon en ASSAULT 600. Ska bli jävligt roligt då man får nytt iaf :) har endast åkt ski-doo MXZ tidigare så detta ska bli skit kul :)

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
2015 RMK 800 LE har inte QD utan vanligt kedjehus.
En fördel i mina ögon då man enkelt och billigt kan dreva om maskinen om man skulle vilja.
Man får även en rejälare drivaxel och sekundäraxel.

Last edited:

I See the Line

Välkänd medlem
19 dec 2013
186
0
6
Norrbotten
RMK 800 LE har inte QD utan vanligt kedjehus.
En fördel i mina ögon då man enkelt och billigt kan dreva om maskinen om man skulle vilja.
Man får även en rejälare drivaxel och sekundäraxel.
Oj, har inte riktigt vaknat ännu. Syftade på 2014 PRO LE. Var inte riktigt uppmärksam i vilken tråd jag var i, haha.
2015 LE har sedvanlig kedjedrift, givetvis! :)

Polaris_Ante1

Rookie sledder
9 nov 2013
11
0
0
Norrbotten
Är det det stor skillnad med remdrift mot kjedjedrift ?
Funderar på rmk 800 le eller PRO rmk ?
Jag gick från kedjedrift till QD denna säsong och jag blev överaskad kan jag säga! Trodde inte att det skulle vara en sådan skillnad, skotern matar iväg direkt och upplevs oerhört rapp! Skulle inte vilja gå tillbaka till kedjedrift igen.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.168
1.004
113
Stora Blåsjön
Jag gick från kedjedrift till QD denna säsong och jag blev överaskad kan jag säga! Trodde inte att det skulle vara en sådan skillnad, skotern matar iväg direkt och upplevs oerhört rapp! Skulle inte vilja gå tillbaka till kedjedrift igen.
Vad bytte du ifrån kan man då undra?
För att jämföra en pro rmk 11/12 mot en pro rmk 13 eller 14 och tro att det bara är beltdriven som gör skillnaden är tyvärr fel.