Jag har gjort en kontakt som jag kan plugga i och på andra änden har jag krokodilklämmor. Så tar jag bara min Ctek 12v billaddare och kör på supply läget. Då strömsätter jag skotern.
Det är väl en ny termostat som ska hålla 43 grader.
Tempgivaren reglerar inte temperaturen, den bara läser av den.
Fick ihop 35 mil på min innan det small.Sprängde min rem idag, 21 mil lyckades jag få ihop! Någon annan som har haft otur? :/
Stod motorn snett eller bara sekänderens som behövde shimsas om?Kolla linjering och shimsning av primär. Min -18 var heeeeeeeeeeeelt out of wack. Var enkelt fixat om jag säger så!
Över 1mm i remspel på primären. Ska ligga runt 0.25-0.50mm... Linjeringen var inte heller något att skryta om. Tror dom har anställt nå praktikanter när dom byggde -18's maskiner =)
Kolla den vita stora kontakten som kommer från statorn, sitter i en tygpåse ungefär ovanför tändstiftet på variatorsidan. Inte ovanligt att det kommer in fukt i den kontakten och sedan blir dålig kontakt och bränd.Är det något som varit med om att deras 800 är omöjlig att starta varm?
Har hänt mig 3 ggr totalt.
Har varit och klättrat, stannat av för att hjälpa någon stackars Arctic åkare sen är den tvärt omöjlig att starta.
Bytt stift dragit dragit och dragit sen när man nästan gett upp och ska bogsera hem så hoppar den igång och går hur fint som helst som om inget har hänt
Ja, på två st 2017 och på en 2018, alla Pro-RMK. En gång på en av 2017-modellerna var det faktiskt en eftermonterad nödstopp som var boven men de andra gångerna så var det inget uppenbart fel men de var stendöda och efter några minuters dragande så hoppade de igång. Sjukt irriterande när man står på fjället.Är det något som varit med om att deras 800 är omöjlig att starta varm?
Har hänt mig 3 ggr totalt.
Har varit och klättrat, stannat av för att hjälpa någon stackars Arctic åkare sen är den tvärt omöjlig att starta.
Bytt stift dragit dragit och dragit sen när man nästan gett upp och ska bogsera hem så hoppar den igång och går hur fint som helst som om inget har hänt
Kolla den vita stora kontakten som kommer från statorn, sitter i en tygpåse ungefär ovanför tändstiftet på variatorsidan. Inte ovanligt att det kommer in fukt i den kontakten och sedan blir dålig kontakt och bränd.
Köp eftermarknads av typen som sitter original eller originalrivare.
Brp rivarna går visserligen att backa med, men dom böjer sig uppåt så dom blir princip värdelösa när man väl ska använda dom.
Skinz har plaster du nitar under på båda sidor vid drivaxeln.Då ska jag söka på isrivare så får vi se vad som dyker upp.
En annan fråga... plasten under belt driven har fått sig en reva så det gått hål några cm. Finns det någon bukplast för just belt drive ”bulan”? Har sökt men endast hittat till Pro ride chassit. Tänkte så det inte spricker upp mer.
Jasså?!Skinz har plaster du nitar under på båda sidor vid drivaxeln.