Dom har ju redan smala lätta maskiner i 600an och 800an. Kanske ett sätt att möta upp sidewinderns effektövertag? Finns ju en del chuteclimbers over there.Vill inte förstöra eran våta dröm om trippel. Men det kommer aldrig hända. Finns inte en chans dom går tillbaka till en rak trippel som väger mer och tar större plats på maskiner som dom vill få lättare och smalare.
som sakt dom lär nog ha kvar vanliga 800an men tänkt dej en trippel på ca 200kg ingen kan vara i närheten att konkurera med polaris dåVill inte förstöra eran våta dröm om trippel. Men det kommer aldrig hända. Finns inte en chans dom går tillbaka till en rak trippel som väger mer och tar större plats på maskiner som dom vill få lättare och smalare.
så om dom nu släpper en trippel runt 200kg är den inte lätt då för att vara en trippel? som sakt finns marknad för det o det kommer bli en hit då ingen kommer i närheten av det av något annat märke o då får du fortsätta köra din 800 om du vill det men jag kommer då lyfta på hatten ifall det är en trippel o det värkar jag inte vara ensammen omHaha... Lev i eran drömvärld! Det går emot allt som polaris har satsat deras utveckling emot.
Låg vikt
Låg roterande vikt
Smala konstruktioner.
Nej åter nej....
Ge oss en strokad 800Ho med förbättrade komponenter och framförallt total revidering av elsystemet!!!!!
Och namnet,... Centurion!840 DI med polaris svar på ski-doos Shot start
Finns typen "shot start" på nåt annat fordon/motor?840 DI med polaris svar på ski-doos Shot start
Jag tror du har helt rätt. Har inte hört att det finns på något annat fordon och BRP bör har patenterat flera lösningar för att täcka upp för att konkurenterna ska kunna "kopiera"Finns typen "shot start" på nåt annat fordon/motor?
Annars är det stor risk att Rotax patenterat systemet till tänderna och det tar ett antal år innan de andra kan ta efter.
Se hur lång tid det tog innan Arctic fick "RER", alltså backväxel som vänder motorn.
Polaris fick det tidigare, det ryktas om Polaris hade ett annat patent som BRP bytte till sig mot RER.
ja, men brp förlorade målet ang pyramiden10 år är det va? Ac blev väl stämda för ett "rev 2003" patent 2012
Jepp. PSS-dämparen som Polaris hade. Antagligen jublar dom än på Polaris över det bytet!!Finns typen "shot start" på nåt annat fordon/motor?
Annars är det stor risk att Rotax patenterat systemet till tänderna och det tar ett antal år innan de andra kan ta efter.
Se hur lång tid det tog innan Arctic fick "RER", alltså backväxel som vänder motorn.
Polaris fick det tidigare, det ryktas om Polaris hade ett annat patent som BRP bytte till sig mot RER.