Har en 2020 inget problem med stiften går hur bra som helst låg då runt samma förbrukning som en 850 etec vid liknande körning
Vad har du varit nere i för förbrukning som minst med din 840cc Polaris?Har en 2020 inget problem med stiften går hur bra som helst låg då runt samma förbrukning som en 850 etec vid liknande körning
Såg något klipp på Youtube på Polaris Matryx där batteriet var på höger sida mellan fotholken och belt-driven. Alldeles framför fotholken. Det verkar finnas någon täckplåt där på bägge sidor framför fotholkarna, så bakom den täckplåten. Såg ut att vara ett väldigt litet och smidigt batteri.Var är batteriet placerat för dom som vill ha el-start i 2022 RMK Matryx modellerna?
Ser att även turbon går att få med el-start.
Okej, tack!Såg något klipp på Youtube på Polaris Matryx där batteriet var på höger sida mellan fotholken och belt-driven. Alldeles framför fotholken. Det verkar finnas någon täckplåt där på bägge sidor framför fotholkarna, så bakom den täckplåten. Såg ut att vara ett väldigt litet och smidigt batteri.
På normal ledkörning när vi varit ut har jag varit runt 2 liter milen ganska precisVad har du varit nere i för förbrukning som minst med din 840cc Polaris?
Till slut hittade jag klippet! Letat flera dagar... ;-)Just turbon har säkert en uppdaterad ecu på så sätt att de använder några fler stift för styrning av wastegsten mm och i övrigt samma, men de övriga tvivlar jag på, för har man hållit på i 6år med 840 turbon så lär man inte byta styrsystem bara sådär. Så att få de äldre uppdaterade till 22 mjukvaran lär vara möjligt. För det finns fortfarande en del att förbättra.
Reservdelslistorna borde komma snart så då kan man räta ut fler frågetecken.
Får väll se vad som egentligen är nytt, men inte ska det behövas en ny databox för att få fart i 850in? Med en vettig mapp så ska det funka. Axys 800an funkade ju riktigt bra original och ännu bättre med en pc5 och justrerad tändning.Till slut hittade jag klippet! Letat flera dagar... ;-)
Nä men var Erik på vohk som nämnde ny "engine management" För alla 2022. Sen exakt vad det innebär i detalj mer än det han nämner vet jag inte. (9.50 in i klippet om inte autostarten blir rätt för nån)
Min gissning är nog mer mjukvaru ändringar tvivlar dom behöver en ny ECU utom på turbon dåFår väll se vad som egentligen är nytt, men inte ska det behövas en ny databox för att få fart i 850in? Med en vettig mapp så ska det funka. Axys 800an funkade ju riktigt bra original och ännu bättre med en pc5 och justrerad tändning.
Nä det känns väldigt konstigt. Framförallt om man lagt massa tid på att försöka få till det med befintlig ECU känns det tidsödande att slänga in en ny helt plötsligt.Får väll se vad som egentligen är nytt, men inte ska det behövas en ny databox för att få fart i 850in? Med en vettig mapp så ska det funka. Axys 800an funkade ju riktigt bra original och ännu bättre med en pc5 och justrerad tändning.
Är det en annan drivaxel på 2022? Jag vet inte hur de gamla ser ut men har förstått att drivhjulen sitter tätt på dem nu för tiden. Om man kollar vid 6:42 på den här filmen så ser man drivaxeln och jag tycker de sitter brett isär.
Kylaren ser ut att vara större än på AXYS Pro Rmk, drivaxeln ser annorlunda ut men kan vara inbillning.På slash modellerna slutar tunnelkylaren i bakkant på tanken, förutom på 146" slash, den ska visst ha likadan tunnelkylare som dom "vanliga" Matryx RMK modellerna och den slutar ca 20cm längre bak i tunneln.
"You might notice the SKS models are now gone. The benefit of the SKS was more cooling capacity. The 2022 RMK Matryx (base model) has a long tunnel, snow flap and long tunnel cooler so it pretty much replaces the SKS at 155”. "
från Snowtech magazine