nja, jag tror det ligger en hund begraven.Exakt och törs man ens köra 95 okt med etanolmappen för den går ju garanterat för snålt och den lär ju tappa 15hk på 95okt. Frågan är om de ens går köra 95okt för den kan väl tvärstanna om den spikar för mycket antar jag, eller har de tagit bort den funkionen som de va på cfi 2 motorn? Hur som så lär de inte va bra att köra 95okt innan de fixat en bättre mapp för det.
vi har tre Khaos 146 -22 och kör alla på 98 oktan. Vi är alla eniga om att maskinerna går aningen bättre i non etanol, ca 50-100 varv mer. 10hk är kännbart och vi märker absolut inte av någon sådan skillnad. Jag tror ni som har 22r och har gjort samma test är eniga.
Ena kompisen testade att köra 95 i non etanolläget men fick får ”det” varning. Switchade till etanolläget och då gick den bra.
borde den inte pytsa på mer bränsle i etanolläget men samtidigt ge högre tändning som etanol kanske fixar?
det som förbryllar mig är att bromstestet visade 10hk diff. Kanske handlaren hade nån specialmapp som han slängt i för falsk marknadsföring