Polaris 600 "Assult X" -01

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Den kommer väl gå varm om inte tunneln går bak tills mattan vänder så snön slungas upp i tunneln...

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Hehe ja men nu är jag less på skruva för i år små grejor kan jag fixa till nu :rock: vars f** är snön !
att nita dit en tunnelförlängning är inte något storskruva, kan kategorisera det som "små grejor".. Men valet är ditt och det är din skoter men måste bara säga vad jag tycker just nu..

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Håller tyvärr med. Men att bocka till en förlängning själv är inte speciellt svårt sen att nita lite kan ju vem som helst :) Hade blivit sååå mycket bättre!

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
vad har du för drivhjul? :rolleyes:
jag har inte bytt något drivhjul så jag antar att det är oginal och mattan gick dit men den tar i någonstans där fram det är inte mycket utan man hör och känner att det som "fläpp":ar till när man kör. För kylkanalerna längs tunneln har jag skurit ut i mattan så det är inte dom så det är väl där mattan vänder antar jag :)

Har inte kollat så noga på detta än :rock:

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
Hej jag har fick problem med min Edge förra året den börja FLÖDA gärnet på vänstra förgasarn vad kan vara problemet ??

Anledningen att jag inte orkade göra färdigt skotern förra året var pga ny leksak som ni ser på dom två nedre bilderna :) hade som inte tid till att bygga då :p
Iaf det som har hänt på den nu är att den fått en tunnel förlägning, nya skidor + sadel så nu har jag bara lyftbågen och bromsljus kvar att montera

Vad tycker ni ?
Och kan man redigera gammla inlägg man skrivit ?

Det var sjukt varmt ute och löst i snön !

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
kanske kan vara nålventilen i förgasarn som tjärvar... inte så ovanligt. öppna flottörhuset så ser du ventilen rucka på den och "motionera" den så kanske de kan bli bra... BTW fin skoter bra bygge!! jasså de blev en rr!? funderar själv på en RR SE.