Polaris indy 650 goes Yamalaris

raptor51

Aktiv medlem
4 feb 2011
76
0
6
LULEÅ
Idag så har jag hör och häpna varit inne i min fars garage :) Jag har svetsat och linjerat så nu sitter motorn på plats... några förstärkningar för säkerhets skull skall svetsas dit i morgon... sedan är det bara lite små plock och uppsnyggningar ... hittade tre kompletta xenonsatser som jag haft liggande... tror att jag skall montera en utav dem... blir riktigt lyxigt med bosch orginal boxar ;)

Attachments

raptor51

Aktiv medlem
4 feb 2011
76
0
6
LULEÅ
Idag så har det svetsats färdigt :) Sedan så har jag börjat montera pipan, el-kablage, bättre bränslepump mm! Så nu är det bara lite fintrim så allt får en fin placering samt ser något sånär snyggt ut!

Attachments

raptor51

Aktiv medlem
4 feb 2011
76
0
6
LULEÅ
Har varit tvungen att ordna en annan variatorrem för den gamla blev alldeles för spänd... mycket mätande, men nu blir det förhoppningsvis rätt :) Så om allt går som jag vill så blir det provkörning i helgen!!!

Saker som jag gjort: Vikt reducering (Rejäl skillnad)
Monterat ur polarismotor med tillbehör
Tillverkat nya motorfästen för att passa yamahamotorn
Rensat bort all polaris el
Monterat race ph 480 motor + pipa
Monterat mikuni högkapacitets bränslepump
Nya bränsleledningar och vacumslang
Monterat all el och kablage från phazer i polarisen
Monterat Yamaha gashandtag plus alla övriga vajrar och reglage på polarisen
Sänkninga av boggien dvs brackets (Boggien är redan från början 12-xtra)
Höjning av front pga lättare motor

Saker som kommer att ske: Byta till ensittsdyna
Xenon konvertera
Byta ruta till ny cobra silvercrome
Dreva ner till 18 kuggar istället för 22
Lackera huven mattsvart

prankster_76

Välkänd medlem
27 mar 2010
444
0
16
Luleå
Har du sparkat liv i bastarden ännu då? Väntar på en fullständig rapport här... Vad tror herrn om isen till helgen? Har lyckats ordna fram kompletta ställbara v-max dämpare med saxar och allt så nu kör jag igång med fortsättningen så fort snön åker:)

raptor51

Aktiv medlem
4 feb 2011
76
0
6
LULEÅ
Har haft lite annat att stå i, chevan kräver sin tid!! Men allt är i stort sett klart med gatukorsningen.. bara shimsa primären...