Hej!
Har som rubriken antyder en XLT SKS som jag skulle vilja få till variatorerna bättre på. Idag har den inte original då variatorn har blivit ihopsatt i all hast av den personen jag köpte den av. Den fungerar att köra med men jag tycker den är trött på lägre varv och verkar inte heller vilja varva ur riktigt. Vet någon vad som satt i dem eller vad som kan rekommenderas för att få den att gå snällt och fint? Använder den mest för att dra pulka så att dreva ner är också ett alternativ för att få den att orka bättre.
edit:
tunade in mina google skills och hittade sprängskiss för den och där anges att det är
7041148
SPRING-CLUTCH(GOLD) | (Gold)
i primären och
7041296
SPRING,BLUE,DRIVEN CLUTCH | (Blue)
i sekundären med en 34 graders helix.
5130896
RAMP,DRIVEN,34 DEGREE
HIttar dock inte vilka vikter som sitter org. Får riva och kika hur det ser ut i den nu.
Har som rubriken antyder en XLT SKS som jag skulle vilja få till variatorerna bättre på. Idag har den inte original då variatorn har blivit ihopsatt i all hast av den personen jag köpte den av. Den fungerar att köra med men jag tycker den är trött på lägre varv och verkar inte heller vilja varva ur riktigt. Vet någon vad som satt i dem eller vad som kan rekommenderas för att få den att gå snällt och fint? Använder den mest för att dra pulka så att dreva ner är också ett alternativ för att få den att orka bättre.
edit:
tunade in mina google skills och hittade sprängskiss för den och där anges att det är
7041148
SPRING-CLUTCH(GOLD) | (Gold)
i primären och
7041296
SPRING,BLUE,DRIVEN CLUTCH | (Blue)
i sekundären med en 34 graders helix.
5130896
RAMP,DRIVEN,34 DEGREE
HIttar dock inte vilka vikter som sitter org. Får riva och kika hur det ser ut i den nu.
Last edited: