Polaris iq 440

lOzkan

Medlem
14 nov 2007
8
0
1
Hallå. Jag har försökt hitta trådar om detta ämne men inte hittat något.
Jag har funderar på att köpa en gammal racemaskin, polaris iq 440 till ett galant pris.
Det finns inget chassienummer eller motornummer? :hmmmm: Lade märket till att
Tunneln hade skarvar, men det berode på att den var förstärkt och blivit riktad enligt säljaren.
Bör jag undvika detta, eller är det "OK" Att köra den på bana?
Säljaren påstår att den inte är stulen då han har visat mig ett kvitto osv..
Vad kan hända om jag kör med det i leden och polisen skulle ha någon form av "koll"? då den inte är reggad eller liknande om det nu ens förekommer.
Mvh Polaris.

Dawn!

Välkänd medlem
16 dec 2007
184
0
6
kiruna
jaa.. du lär ju åka dit stort.. om du inte har trafik försäkrad skoter.. haha och inte reggad :p hade en iq som ikke var reggad.. åkte på 3500 i böter:p såå.. hade som reggat den bara.. billigast så.. kostar typp ba 5 pix..

Dawn!

Välkänd medlem
16 dec 2007
184
0
6
kiruna
vadårå?.. jag fick betalla min reggning för 5200 tusen.... och fick 3500 i böter för att jag körde oreggad och o försäkrad.. vfan testa ta en bil och kör den oreggad och eförsäkrad.. så får du så.. försig då får du lite med dryga böter så.. robin utan kollen..

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
försäkring måste du inte ha men dumt utan... trafikförsäkrings föreningen tar ju 60kr om dan då den e påställd men utan trafikförsäkring... skotern ska finnas i registret å vara påställd är ett måste... bara regga... en komis betala 3500för de...

lOzkan

Medlem
14 nov 2007
8
0
1
försäkring måste du inte ha men dumt utan... trafikförsäkrings föreningen tar ju 60kr om dan då den e påställd men utan trafikförsäkring... skotern ska finnas i registret å vara påställd är ett måste... bara regga... en komis betala 3500för de...
Hur ska jag kunna regga om det inte finns chassienr?

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
de bara ringa till bilprovningen å hör... tror du får ett nytt nr om ja inte kommer ihåg helt galet...

Dawn!

Välkänd medlem
16 dec 2007
184
0
6
kiruna
aa du får nytt.. vfan jag fick böter för att den inte var trafik försäkrad.. hade ju reggad och påställd.. fick inte köra efter leder.. lr kanske bara kiruna poliser som är duma i huve...

Scaleos

Välkänd medlem
16 dec 2007
824
0
16
Sollefteå
Dawn kan du berätta hur du reggade din skoter.
Om man nu inte har chassi nummer eller motornummer går det bra ändå? något speciellt som man bör tänka på, eller bör ha med sig vid reggning?
har hört något om cvc märkning.

Dawn!

Välkänd medlem
16 dec 2007
184
0
6
kiruna
den har märkningar.. jag hade papper på tunneln... ring till bilprovning så hör du.. lr vägverket... kmr inte riktigt ihåg.. polarn gjorde det mesta åt mig.. men regga den snabbt ba :p för sno nån den.. kan du inte bevisa att det är din sen..:p bara ringa..

lOzkan

Medlem
14 nov 2007
8
0
1
Dawn kan du berätta hur du reggade din skoter.
Om man nu inte har chassi nummer eller motornummer går det bra ändå? något speciellt som man bör tänka på, eller bör ha med sig vid reggning?
har hört något om cvc märkning.

Vad är cvc märkning?