Uppdatering: Haft isär övre delen av motorn / Cylinder kollat kolvarna/loppen och dom såg fina ut, kollat runt motorn riktigt noga (lyfte ur motorn) men inte sett något konstigt. Kollat insugsgummit riktigt jävla noga.., Bytte reedventiler för dom började fransa sig längst ut, bytte till bättre begagnade (såg riktigt fina ut).
Fick den till att gå på 0,930 Volt TPS (0,70 Volt Grundvärde)men ville "hänga" sig på gasen runt 3400-3500RPM- Sen 10 sek så gick den ner på 1850 - Detta vid VARM motorn inte kall..
Prat med min lokala Polaris handlare kunde jag ställa den lite lite lägre, dom hade haft en maskin som dom fick ställa lägre för att få att gå bra,
Gick ner på 0,927 (som dom sa hos polaris handlaren)- Lite bättre möjligtvis och satte den då ner på 0,925. (tänkte allt över 0,88 måste ju vara super) och nu gick den skit bra! Riktigt pigg och rapp, lät bra från motor och allt.
YES tänkte jag!, far hem och tar på mig mer kläder, kör i väg, Lugnt efter vägen ut mot isen just innan isen, blev ca 7 km. OCH så hostar den till lite och höjer tomgången till 3500. Ligger där å verkar inte riktigt vilja gå ner, 10-15-20 sekunder så går den ner på 2300- sen 1850-2000 Rpm. Stänger av skotern och startar den igen.
Kör ut på isen och så fick jag gasa lite (slask- Gick tungt) och så blir den orkeslös så där lite halft, Siktar på land och far upp - verkar inte gå 100% nu. kör lugnt och så börjar den att inte svara på gasen.
Utan låter BÖÖÖÖÖ släpper gasen kör lugnt ca 100 meter sedan, svarar den inte alls på gasen och går ner under tomgång 1400RPM och går inte att få upp i varv och så stannade den..
Startar direkt efter det 3500 RPM hostar till och hamnar på 1400 RPM och så stannar den, lät den stå 10 min å startade igen. Samma, så slog på stoppen då och drog hem den.. kan inte hitta något som jag glömt koppla in/lossnat.. TPSen ligger kvar på 0,925.. Kollat tändstiften och dom ser fina ut, är gnista också.
och som vanligt ingen motorlampa som blinkat/lyst osv, har dock provat den - om man säger så
Glömde sätta i TPS kontakten efter ja ställt TPSen en av gångerna.. Då tände den motorlampan.. så den fungerar iallafall.
Blir gråhårig snart, vill ju köra medans det är snö ute! köper snart en till skoter så jag kan köra..
har någon något att komma med? Tacksam för alla svar...
Någon som varit med om en knäpp styrbox?
SEN reagerade jag på något min lokala polaris försäljare sa, att alla Nya som Gamla reagerar på startgas vid spridarna.. Stämmer verkligen detta? mena skruvat i många bilar (Volvo) och bytt spridar packningar och dom har inte reagerat på startgas där efter packnings bytet? Ska det verkligen vara så?
Tack för alla svar jag kan få! Löser jag inte detta måste jag lämna in den och boka in den flera dagar i rad, och så får dom fan stycka skotern tills dom hittar felet..
Hjälp... Tacksam för alla svar jag kan få! :Cry::Cry::Cry: