Polaris PRO rmk 800 2013

Viggoph

Ny medlem
17 jan 2025
1
0
1
19
Svergie
Hej!
Min polaris började strula tände motor lampa och batteri lampa som sen slockna när man gasar till oftast sen efter ett tag så börja display baklampa osv slockna så bytte volt regulator ifrån rinab funka inte så testa en original begagnad funkade det ett tag en liten körning sen är vi tillbaka på samma fel, har kollat kablar vid regulatorn och överlag under tanken till baklampan men finner ej något.
Nån som har koll på felet eller tips!

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.899
886
113
Kramfors
De va svårt fel då den bara funkade ett tag med org voltreg. Då lär de väl va kabelskav någonstans men om du har tillgång att prova byta capisator (kondensator)så gör det också. Den är ju till för att släta ut strömspikar och ladda upp sig och bålla spänningen så bränslepumpen får lite ström vid nästa start. Ska va så illa att nya voltreg är väck igen så du måste ha en till + kondensator. Men obs jag har aldrig hört att en kondensator ska sabba en voltreg men om kapisatorn går väck får man en lysande motorlampa.
Kolla alla kablar där de är fastsatta mot chassi också.
Kondensatorn är den bruna runda typ 70mm lång 25mm i dia som ligger o svarta påsen fram ovanpå variatorskyddet.
Mer långsök fel är att bränslepumpen håller på skära fälta så den går för tungt. Min bränslepump på min pro rmk halvskar i fjol så den brände upp ecu och powercommandern. De va fullt med filspån i bränslefiltret.

Last edited: