Polaris PRO Rmk 850 -2019 sekundärvariator

Mast17

Medlem
31 jan 2025
13
1
3
30
Boden
Nu är pipa/slutburk demonterat och baljan samt lite motordelar som fått olje/avgasrester sprutat på sig från läckan rengjort. Nu inväntar jag bara nya avgaspckningen innan jag kan montera ihop den.
 
Reactions: Boost III

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.876
878
113
Kramfors
Ang skramlandet från sekudären så har jag inte hört det på våra äldre proride och de har gått flera hundra mil. De är ju samma sekundär som du har. Har inte hört det på någon nyare 800 eller 850 heller som jag kört och kör med. Bpåda våra pro ride har typ 3-4mm flytande sekundär med lös bricka bakom variatorn helt lös.
De enda missljudet är de vanliga klonket när man lägger i ur backen och på/av gas i speciellt utförsbackar.
Men en sak du skrev tidigare lät underligt du skrev att tillslagsvarvet va ca 3500v kall men bet högre varm variator :rolleyes:
Normalt sett blir de tvärtom som ex på våra pro ride så slår de till på ca 4300-4400 kall men ju varmare de blir desto lägre tillslag. Efter någ km på led är de nere på 4200 ish. Och min AC thundercat ligger på 4700 kall och 4500 varm.
 

Mast17

Medlem
31 jan 2025
13
1
3
30
Boden
Jo det jag skrev om tillslagsvarvet var helt enkelt riktigt dålig avläsning och jag skulle gissa att det ligger närmare det tillslagsvarv du beskriver på proride. Jag har för tillfället inte någon avgas packning hemma men väntar på leverans. Så fort jag har fått den så kommer jag att kolla upp det exakta tillslagsvarvet. För tillfället passar jag på att tvätta ur Baljan samt lite motordelar som fick sig en dusch av av avgasläckaget när jag ändå har pipan och slutburken borta så fanns det ju ordentligt med utrymme för att kunna komma åt bättre 👍