Jag hjälpte nyss dottern att köpa en Polaris pro rmk 800 årg 13 men den slet av quickdrive remmen omedelbart vid en kort provtur på gräsmattan. Remmen va i stort sett ny max 40 mil gammal. Till saken hör att de va svårt att backa maskinen av släpet de lät som den drog ner variatorremmen i sekundären så de bara skorrade och den orkade inte driva bakåt. Sedan när jag skulle köra framåt så skorrade den sig iväg,, jag körde ca 100m i max 25kmt för då upplevdes det som remmen va på rätt höjd. Provade då backen igen men de lät som den drog ner remmen igen så man fick stanna omedelbart. Provade framåt igen och då lät de som remmen åkte upp i normal höjd igen och då drog jag på närmare full gas i 1-2 sekuder o då small den fan av!?
Är de vanligt fel på dessa Polaris att man river av remmen om variatorremmen har sugits ner i sekundären? Är de problem att backa en sådan maskin på gräsmatta?
Och fan va dyr dem va de kostar ju 2500kr
Som tur va så hade vi inte betalat maskinen så säljaren prutade motvilligt ner 2000kr. Men nu blev man ju nojjg ska dessa remmar gå av så lätt?
Tips på billigare remmar i Sverige alt annat land vore bra ?
Är de vanligt fel på dessa Polaris att man river av remmen om variatorremmen har sugits ner i sekundären? Är de problem att backa en sådan maskin på gräsmatta?
Och fan va dyr dem va de kostar ju 2500kr
Som tur va så hade vi inte betalat maskinen så säljaren prutade motvilligt ner 2000kr. Men nu blev man ju nojjg ska dessa remmar gå av så lätt?
Tips på billigare remmar i Sverige alt annat land vore bra ?