Polaris RMK Assault -12

Divra55

Medlem
30 nov 2024
15
4
3
Härnösand
Nu har snön kommit i Härnösand men inte nå värst mycket men gick att prov köra
Mycket finare gång iväg med neddrevning
Och mycket rappare
Vi får se hur det blir med kylningen kanske för mycket kylning
Ska upp till åkersjön 6-10 jan så då får man se hur den beter i mer snö
Reste mycket i vintras men ville att man ska kunna köra rulle längre en längre sträcka med 155 och inte en 146 som alla andra
30842

Divra55

Medlem
30 nov 2024
15
4
3
Härnösand
3085830859Nu har jag provat och rackarns vad den går imot förut håller ifrån en bondocker utan problem upp för fjället
Och håller 52 grader på led utan läpp och rivare
Är tok nöjd med hur allt blev
Undra vad vad man ska göra nu då med skotern🤔

Finemang

Medlem
2 nov 2017
10
0
1
Mora
Funderar på att också dreva ner för att få min assault mer lekfull och resvänlig. Har du orginal mattan?

Divra55

Medlem
30 nov 2024
15
4
3
Härnösand
Tjena tänkte höra om det är nån som har en polaris pro rmk eller khoas bak fjäder i Västernorrland skulle behöva innan helgen😀

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
10
38
33
Lugnvik
Prova stryp stingern 2mm, funkar väldigt bra på dom 11-12 proride jag vet, klipp en plåtbit 14x1cm i 1mm gods och valsa så den passar inuti stingern sen punktar du fast den på några ställen. Ger betydligt rappare gassvar och 1-2g mer vikt om man åker mtx 👌

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.876
878
113
Kramfors
Om du stryper ner stingern 2mm som Hampan skriver så kan de tänkas du blir tvungen att köra i etanolläget för den kan mycket väl spika "det" i displayen och tvärstanna eller bara varna och gå dåligt men de kan duga att släcka spikningen med etanolläget. Rörstumpen du trular in i stingern svetsar du inte ihop till ett rör du har öppen skarv så du kan böja isär den så den går trögt in i stingern. Jag brukar bara borra ett hål från sida stingerrör och dra in en skruv eller poppnita då är de lätt att ta lös. Jag har inte provat detta på en standard maskin bara på min trimmade pro rmk 800 men den gillar inte strypning de spikar för lätt. De går inte att jämföra min vässade med en standard maskin, säger Hampan att de funkar så gör de det för han har stenkoll på Polaris. Nu vart jag sugen att prova det på jäntas pro rmk som nästan är org :)