Jag har haft en 14 Assault och har även nu en 13 och en 15 pro rmk 800a.
Från 13-15 vart cylinderkjolarna såpass grov att cylindrana slutade spricka för de va ett eländet på 08-12.
Motorerna i övrigt håller bra förutsatt att oljepumpen ställs upp så de drar 2,5-3% olja i genomsnitt för de drar bara 1,5% med fabriksinställningen! De innebär att en motor som ev klarat sig 500 mil på 1,5% olja är dyngslut och de är omöjligt att veta hur mycket olje den fått om man inte mäter upp det själv.
De är i stort sett enda kruxet met motorn för när de väl drar 2,5-3% så håller de lika bra som en Arctic cat.
Chassimässigt är svaghetyen sprickor i tunnel från där man har hälarna om man sticker in foten i fotholkarna. De spricker från botten och uppåt på sidorna där! Annars är de en kanonmaskin förutom värdelös kylning på led, lika dålig som en pro rmk. Vill du ha bra kylning så är de rmk 155" som är närmast en Assault eller pro rmk.