POLARIS RR SE -10

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
vad brukar en normal bensinförbrukning vara på en rr? inte för att jag bryr mig så hårt men bara så jag har en hum..

kort el långslagig motor på rr?

finns de 800 kit till dessa maskiner nånstans och vart skulle man kunna hitta de? hemsida?

nu har man gjort dunkhållare och förstärkt boggien..
nu ska man sätta upp boggien sträcka mattan ordentligt. sen skydda kylslangen, lägga på nå skydd på kylvätskeburken, kanske silicona runt lyse och nåt med luftburken vad va de man skulle silicona där på burken? el om de va runt nå luftintag?

nåt mer ja ska göra?
funderar på öppna filter ist för att ha den där muppiga luftburken alla pratar ont om.. bra ide el? vet inte hur ja ska göra för att få in kalluft..
nån som gjort nåt sånt på iq rr/r?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
933
113
Stora Blåsjön
vad brukar en normal bensinförbrukning vara på en rr? inte för att jag bryr mig så hårt men bara så jag har en hum..

kort el långslagig motor på rr?

finns de 800 kit till dessa maskiner nånstans och vart skulle man kunna hitta de? hemsida?

nu har man gjort dunkhållare och förstärkt boggien..
nu ska man sätta upp boggien sträcka mattan ordentligt. sen skydda kylslangen, lägga på nå skydd på kylvätskeburken, kanske silicona runt lyse och nåt med luftburken vad va de man skulle silicona där på burken? el om de va runt nå luftintag?

nåt mer ja ska göra?
funderar på öppna filter ist för att ha den där muppiga luftburken alla pratar ont om.. bra ide el? vet inte hur ja ska göra för att få in kalluft..
nån som gjort nåt sånt på iq rr/r?
Det är den kortslagiga motorn i rr, alltså inga 800 kit till den. Finns biggbore, men de verkar mest rasa vad jag har sett.

Silikon runt lysen som tätar mellan lyset och huven.
Behåll original luftburken! se bara till att du inte slarvar när du sätter tillbaks den.
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ok då blir de inge fundering på 800 kit eller big bore... sätta i en 800 ist nångång kanske. det verkar ju vara ett bra chassie att utforska;-) jaja då blir de till att silicona och jävlas med den där burken..

Skulle upp med boggien idag och ser då att vändhjulen ligger an mot klackarna inne i mattan.. förstår ni? ska dem ligga emot känns som de kommer låt massa och att de kommer nöta på matta och hjulen.
nån som haft samma problem eller fundering?
vändhjulen alla 4, plus dem hjul som e vid bakre boggiefäste e de som ligger an..
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
vad e de för drevning på en se? e de samma som dem korta rrarna? vad rekomenderas att dreva till och vilka vikter ska man ha i primären? slp singel pipa och burk på, 44 matta 365 lång..
 

eron

Välkänd medlem
19 aug 2010
296
1
18
Boden
när du har satt tillbak luftburken så sätt ner handen i hålet för snorkeln så känner man runt förgasarna om man har fått dit den ordäntligt.
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
3:Kolla så inte startsnöret skaver mot kylarslangen och även så inte någon av kylarslangarna nöter mot motorn.. Mest utsatta är denna som finns vid magnapullsidan !
Tur som tusan jag gick ut och kollade! Nästan hål i kylarslangen där den ligger och nöter mot motorn, även märken där startsnöret går förbi.
Bara beställa en ny slang och sätta den gamla som hölje,
 

eron

Välkänd medlem
19 aug 2010
296
1
18
Boden
jag har trätt startsnöret genom ett plaströr som går från magnapullen upp till öglan vid handtaget till snöret.
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ja just de blir nog till att skydda med plaströr..

ni som kör iq.. har ni nonslip? ska man behöva byta till de?
såg att en iq-r drivaxel med slirfunk kostar 11000 enligt motorhusets prislista kan detta va riktigt???? låter ju sinnessjukt men varför inte?!
vilka nonslip ska man köra med isf? och hur många kugg?
 

Kirre

Välkänd medlem
15 feb 2010
412
0
16
Lycksele
jag har inte non slip och den har inte kuggat ännu iaf. Men blir att skaffa så att man kan släppa mattan lite. kolla hur mkt det gör att ha ett mindre kugg så kanske du slipper dreva ner skotern för det är verkligen ett måste. Har drevat ner min 3 kugg nu
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
hur mycket kan man dreva ner utan att byta kedja? eller ska man byta både nedre och övre drevet?

vilken drevning original på rr se?
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
hur mycket kan man dreva ner utan att byta kedja? eller ska man byta både nedre och övre drevet?

vilken drevning original på rr se?

vilka stift ska man köra på?

många som kör med phazer rem?

e de fasta motorlägen? som typ rev? eller om man lossar motor måste man hålla på mäta avstånd mellan variatorerna?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
933
113
Stora Blåsjön
Mycket frågor var det.. :)
Ska försöka svara på en del:
original drevning på RR:en är 22/39 är väll inte ändrat på SE?
21/39 är nog det minsta man kan dreva utan att ha kortare kedja. För då är spännarn nästan i botten.
Phazer FX remmern är ett utmärk alternativ till de dyra polaris remmarna. Åker själv på phazer rem.

Sliraxel/slirdrev tycker jag är överkurs.. ska du ha noslip så köp bara drivhjulen billigast så.

Ang vforce så om jag inte helt missminner mig så sitter det reeds som är mycket lik vforce original. Så jag tvivlar att det blir någon större skillnad. Den sidan du länkat till är nog billigast i Sverige vad jag hittat.
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ja just de!

men då har ja faktiskt lite svar som man vill ha! :)
kommer säkert fler frågor ang rren för man e ju som ny på polaris ;) haha
då blir de nog till att köpa v-kit eller om nån har tips till dessa maskiner som man kan smida ihop själv någon egen setup alltså.
ingen v-force kanske blir nästa vinter..
drevning e de att föredra på dessa.. tänkte om det är samma som tex rr kort så borde de bli fruktansvärt fel på en som e 365 lång.. tack för svar ASKER!