Polaris RXL650

Kim_King

Medlem
28 sept 2007
32
0
1
Örnsköldsvik
Tja!

Jag startade min RXL idag och körde lite bara för att prova, kanske 30m. Men när jag ställde ner den från stödet ( hade först startat och dragit ur den lite med mattan uppe) och körde i väg så mååa den som bara, gick knappt att köra. Äre nån som har varit med om nått liknande?
Jag kan tillägga att batteriet va full laddat och att de är EFI.

Tacksam för svar!
 
Last edited:

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Ett full laddat batteri är inte ett nytt batteri, är det mer max än 3 år gammalt så byt, en bekant har varit med om något liknande och då löste det sig med ett batteri byte.
 

Kim_King

Medlem
28 sept 2007
32
0
1
Örnsköldsvik
Batteriet är från i fjol. och bensinen va nytankad.
Kan temperaturen ute ha nån betydelse för RXLéns EFI?

Och föressten är det nån som har nån erfarenhet av hur man ställer in EFI´n?
 
Last edited:

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Har du kört den tills den blivit varm? min brukar spotta hosta å fnysa lite vid första starten på länge, men sen blir det bättre.
 

Kim_King

Medlem
28 sept 2007
32
0
1
Örnsköldsvik
De som jag har gjort är att jag har först startat den när den har stått på stöd så mattan är uppe, sen låtit den gå på tomgången till stiften ha blivit varma sen dragit ur den några gånger sen ställt ner den på backen och provat att köra.

Jag har också märkt att om jag har den stående på stödet och ligger på 5000 varv ungefär, och trycker fullt så måar den då också, man måste som leka med gasen till 6000 varv sen så drar den utav bara satan.