polaris sks 850 146 2019

sks 850 146

Ny medlem
15 mar 2019
4
0
1
42
bjuråker
hej som rubriken lyder nån mer än jag som har problem med att skotern blöter ner stiften då dom slutar funka och sen nör dom torkat är de vara skruva i dom så går dom nån kilometer så slutar dom att funka igen
har senaste mappen och allt i den
polarn har en exakt lika dan och den går som en skållad
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.211
1.045
113
Stora Blåsjön
Har du provat med helt nya stift också, oftast stift som har surat ner sig en gång blir sällan riktigt bra igen...
 

sks 850 146

Ny medlem
15 mar 2019
4
0
1
42
bjuråker
har provat nya stift helatiden på es och eya stift
har den ju inne för detta på verkstaden
dom tror de kan vara oljepumpen
men polarn och jag hade ju åkte samma körning och lika långt är för övrigt exat samma lika skoter
han tanka 18 liter och jag 25 liter
så mon fråga då kan de verkligen vara oljepumpen ? borde inte de vara att den får för mycket benin
 
Last edited:

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Ser att du skrivit att du testat es och eya stiften.
Tänkte om du verkligen kör på rätt stift.
Eya stiftet finns bara som BR9EYA, och polaris brukar ska ha BPR-stift, och BPR finns inte i EYA
 

Cerez86

Aktiv medlem
15 jul 2019
75
13
8
37
Arvidsjaur
Ser att du skrivit att du testat es och eya stiften.
Tänkte om du verkligen kör på rätt stift.
Eya stiftet finns bara som BR9EYA, och polaris brukar ska ha BPR-stift, och BPR finns inte i EYA
Satt då BR9ES i min original och vart rekommenderad BR9EYA av verkstan
 
Reactions: Bola

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Om jag nu kollar sprängskiss, så kör (enligt den) polaris vidare på BPR9es.

sen om det blivit någon ändring på 850, har jag ingen koll på?
Vet bara att polaris oftast kört på BPR sen Edge-tiden 👨🏼‍🔧
Det ska vara BPR men många kör EYA istället, både här och over there...😜