Polaris som inte vill fungera :( Ecu osv

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.763
844
113
Kramfors
Fått fram den nu, ska jag bara eltejpa så skiten sitter nere hela tiden el
Ja strapsa helst in piggen och tejpa också så inte strapset åker lös Tejpar man enbart brukar tejpen sakta men säkert sträcka ut sig. De går även bra att lägga en träpinne eller liknande tvärs över piggen och tejpa hårt över den, de släpper i regel inte.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.211
1.045
113
Stora Blåsjön
Vet inte hur den brytaren ser ut på äldre modeller men från pro-ride och framåt är brytaren bara ihoptejpad och då är det klart enklaste sättet att skära upp tejpen och bara plocka ur piggen sen kan man fylla med lim om man vill, så slipper man risken att någon lossar.
 

Ante234

Medlem
11 jan 2019
21
2
3
24
Ume
såg aldrig att man behövde klicka på nästa sida så såg era svar nu.. :D
Men jag har en till fråga, jag har ju som sagt beställt en ny voltregulator vilket jag gjorde innan jag fick veta att de kunde vara andra fel. Men jag undrar om det kan vara värt att byta den eftersom jag har läst på många inlägg att de är den som varit problemet samt att voltregulatorerna ska ju tydligen ha en tendens att gå sönder.

Däremot är det inte en original jag har beställt utan någon piratkopia
(https://www.gosnow.se/rmstator-regulator-likriktare-polaris-4)
Det står dock att den nästan är bättre än original. Har ni nån aning om det bara är skit eller om den funkar ungefär lika bra som original.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.763
844
113
Kramfors
Allt som Rm stator säljer är bra stuff så sätt dit den innan du startar mer. Jag har dock aldrig hört talas om att en voltregulator kan knäcka en ecu men vem vet :rolleyes:
 

Ante234

Medlem
11 jan 2019
21
2
3
24
Ume
vet inte om nån kmr svara nu 70 år efter man aja värt ett försök iaf. Som jag skrev innan lämnade vi in den till ÅF. De lyckades hitta vad de trodde var problemet, (nån form av boostkabel som skulle görs så den blev lättare att starta kall eller nåt) Detta var förmodligen problemet eftersom den gick resten av säsongen. Däremot märkte jag ett problem som egentligen kanske inte gör så mycke men som är lite läskigt. Ibland när man typ gasar mycke osv så startar skotern om från ingenstans. Undrar bara om nån på detta forumet vet vad de kan vara.
Kan de typ vara att ecun är halvbränd så den frf funkar men är lite mysko?
och isf, går det fixa de på nåt sätt?
 

Ante234

Medlem
11 jan 2019
21
2
3
24
Ume
vet inte om nån kmr svara nu 70 år efter man aja värt ett försök iaf. Som jag skrev innan lämnade vi in den till ÅF. De lyckades hitta vad de trodde var problemet, (nån form av boostkabel som skulle görs så den blev lättare att starta kall eller nåt) Detta var förmodligen problemet eftersom den gick resten av säsongen. Däremot märkte jag ett problem som egentligen kanske inte gör så mycke men som är lite läskigt. Ibland när man typ gasar mycke osv så startar skotern om från ingenstans. Undrar bara om nån på detta forumet vet vad de kan vara.
Kan de typ vara att ecun är halvbränd så den frf funkar men är lite mysko?
och isf, går det fixa de på nåt sätt?
Eller kan de ha att göra med den nya voltregulatorn vi smackade dit?
 

Ante234

Medlem
11 jan 2019
21
2
3
24
Ume
Du får nog förklara "startar om" lite mer.
Senast jag körde var förra året så hade glömt bort exakt vad som hände, provkörde idag så kan förklara lite bättre.
Innan jag for ut provade jag att byta tillbaka till original voltregulatorn men de hjälpte ej eftersom de fortsatte hända samma sak.

Det som händer är att ibland så slutar den tända i typ nåra sekunder fast man håller inne gasen. T.ex om jag ba kör lite lugnt med lätt gas så bara slutar den tända i några sek för att sedan kicka igång igen.

En annan grej som händer är att den bara stänger av sig från ingen stans. men startar sen på första draget.
Det är väl kanske inget som påverkar körningen så jätte mycke eftersom de händer inte hela tiden utan då och då.
Men de vore skönt att fixa det eller iaf veta vart felet ligger. :D
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.763
844
113
Kramfors
Jag minns inte om du köpte pirat voltregulator? Vaför jag fråga

Annat vanligt fel är ärga i kontaktstycken, speciellt de stora kontakterna till ecu men kolla alla du kan dra isär.
 

Ante234

Medlem
11 jan 2019
21
2
3
24
Ume
Jag minns inte om du köpte pirat voltregulator? Vaför jag fråga

Annat vanligt fel är ärga i kontaktstycken, speciellt de stora kontakterna till ecu men kolla alla du kan dra isär.
Yes jag köpte pirat voltregulator, men förmodligen var ju inte den problemet eftersom de händer samma sak med original. Eller så är fungerar ej originalviltregulatorn men de tror jag inte.
Nu har de dock uppkommit mer problem. När jag drog på lite igår så bara slocknade lysena från ingenstans. De gick att he på hellyset men efter ett tag slocknade de med. Jag kan också typ stänga av och på själva mätaren genom att sätta av och på handvörmarna

kan de va kortslutning i handvörmarna eller nåt?
Men ska kolla efter ärga som du sa
 

Ante234

Medlem
11 jan 2019
21
2
3
24
Ume
Förmodligen var det voltregulatorn som var paj och brände därför både framlyktorna och baklampan. Smackade dit den nya voltregulatorn (piratkopian) samt bytte lamporna och nu peppar peppar verkar de funka.
Förutom att den en gång bara stängde av sig från ingenstans. Fattar fan inte va de kan va. Känns som ja provat de mesta. :/