Polaris switchback 700 på blocket för 37000 i Malmö VARNING!!! + ny skoter

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Någon som vet någon om denna maskin?
http://www.blocket.se/malmo/Polaris_switchback_dragon_700_25629986.htm?ca=1_11&w=3

Ska vara i mycket bra skick.
Import från USA = Oreggad
Killen ska ha fått den i inbyte mot en bil.
Ska vara kontrollerad av någon firma så skotern är i OK skick och inte krockad eller vad nu säljaren menade.
Alla nycklar skulle finnas.
Snöskoter i Malmö?

Hur ska man veta att det inte är en stulen skoter? iofs finns ju nycklarna men ändå...

Last edited:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Sv: Polaris switchback dragon 700 på blocket för 37000 i Malmö

Frågan du ska ställa dig är: "Hur vet jag att han har en skoter att sälja överhuvudtaget???"

Bilden är inte tagen i Skåne, det är då säkert. Be om ett foto där han står brevid skotern med dagens aftonbladet i näven.

Eller be om chassienumret.

Jag gissar på att han inte kan fixa nåt av dom. Men om du betalar in 5000:- i handpenning så...

4

426H

Jag gissar på att han inte kan fixa nåt av dom. Men om du betalar in 5000:- i handpenning så...
+1
Det där är med 100% säkerhet ett bedrägeriförsök som går ut på att få dig att sätta in en handpenning.

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs

Annonsen anmäld. Nästa gång så tycker jag ni ska anmäla direkt. Ju mindre tid den är ute desto mindre risk är det att någon trillar dit.

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare

Frågan du ska ställa dig är: "Hur vet jag att han har en skoter att sälja överhuvudtaget???"

Bilden är inte tagen i Skåne, det är då säkert. Be om ett foto där han står brevid skotern med dagens aftonbladet i näven.

Eller be om chassienumret.

Kan ju inte mer än hålla med.
Får be han fixa en bild + chassienr.
Men är säkert som du säger att han vill ha en handpenning :(
Får luska vidare...

Jaacob

Välkänd medlem
22 okt 2009
560
0
16
Luleå

Den är redan borta!

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå

Undrar hur många gånger han hann sälja den...

D

Draken

Kan ju vara så att han med numret i annonsen fyllde år och hans polare ville vara lustig också.

Jag säger inte att det är så,men det kan vara så.

Det har man ju gjort själv förut. :biggrin1:

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare

Kan ju vara så att han med numret i annonsen fyllde år och hans polare ville vara lustig också.

Jag säger inte att det är så,men det kan vara så.

Det har man ju gjort själv förut. :biggrin1:

Så var inte fallet denna gång, då han som svarade påstod sig ha en skoter att sälja.

D

Draken

Sv: Polaris switchback dragon 700 på blocket för 37000 i Malmö VARNING!!!

Okej,jag snabbläste bara och missade att någon varit i kontakt med säljaren.:embarrest:

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå

Hej allihopa, snackade nyss med säljaren. Han sa att den skotern hade han redan sålt till en i gälllivare och att han fått skotrarna i inbyte när han sålde sin lexus. Han vill bli av med dom snabbt och säger att säsongen snart är slut. Han brukar köra skoter uppåt norr ibland samt jaga . Men då lånar han skoter.

Den på blocket nu är en RMK 900 07a

Jag skulle säga att han är trovärdig, verkar vara en kille med mkt pengar och vill helt enkelt bli av med skiten. Men ring själv och se om han kör samma story.

chill out

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare

Hej allihopa, snackade nyss med säljaren. Han sa att den skotern hade han redan sålt till en i gälllivare och att han fått skotrarna i inbyte när han sålde sin lexus. Han vill bli av med dom snabbt och säger att säsongen snart är slut. Han brukar köra skoter uppåt norr ibland samt jaga . Men då lånar han skoter.

Jag skulle säga att han är trovärdig, verkar vara en kille med mkt pengar och vill helt enkelt bli av med skiten. Men ring själv och se om han kör samma story.

chill out

Konstigt att samma snubbe under två olika namn men med samma nummer lägger ut 2 skotrar till Otroligt bra pris två dagar i rad.

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Det är inte han som har bra pris, det är alla andra som har kasst pris =)

Är det inte sant Zalsson? =P

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Det är inte han som har bra pris, det är alla andra som har kasst pris =)

Är det inte sant Zalsson? =P
Visst är det så! men låter för bra för att vara sant. Iaf den han "sålde" igår för 37k men man vet ju aldrig.
Om det nu är sant så är det bara gratta dem som köpte en skoter till bra pris.

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland

chill out
Han är bra på att ljuga. :afraid:

Han bor i Malmö, har sålt en Lexus och fick två skotrar i inbyte. :push:

Han åker också 150 mil ibland för att jaga med skoter (åka skoter och jaga samtidigt? :D). Det där med nissen som köpte den förra skotern, säger han bara för att verka trovärdig.

:cheesy:

EDIT: Kontantkort också. Kortet taget sommartid då skotern är "upphängd".

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Ja men det är väldigt smidigt att sälja saker lite billigt om man snabbt vill bli av med grejerna. Jag sålde en skoter billigt åt en kompis och det var ca 10st som hörde avsig första dygnet och självklart blev den oxå såld inom ett dygn och min kompis fick pengarna han behövde till ett bilköp. Jag gjorde även samma sak med en bil jag sålde förra veckan, kan vara skönt att bli av med sakerna fort. På min bil var det 21st som ringde och ca 5st ville sätta in pengar på mitt konto innan de äns sätt bilen :S hmm jag sålde den kanske lite väl billigt :p även den blev såld mkt fort men jag fick iaf vad jag begärde :)

Men jag vet ju inte hur det var med den här liraren som det gäller om i denna tråd men det verkar ju då ändå lite skumt. Att åka skoter och jaga samtidigt verkar ju väldigt effektivt.

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Jag har pratat med juan, men jag fick inte köpa hans skoter. Det var tydligen svårt för han att ge mig en adress så jag kunde komma och kolla på den =) Han ville ha alla information om mej först, sen lackade han rejält.

Skotern var förövrigt från Österrike och oreggad. Stod i Lund sa han också. Han hade tydligen fått två skotrar i inbyte, jag frågade vad den andra var,
då sa han Citat: En 700a
Okej sa jag.

Chill out