polaris xcr 440 -99

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
är den nått att ha får den för ca 23 tusen .. ves motorn gen2 fox runt om osv.. för och nackdelar? .. skall å kolla på den imårn.. vad ska man kolla på osv.?
 

Xeon

Välkänd medlem
25 okt 2004
216
0
16
Kolla så de inte finns nå sprickor i chassit, och försök se om motorn är skruvad i mycket..
mattan och dämpare så de inte finns stora skador på dom för de brukar bli dyrt :(
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
så här står det ( vad är VES?)

Polaris XCR 440 1999 Gen 2.

Bukskydd, 32 mm matta, Foxdämpare runt om, trimslutburk, variatorkit,
halkskydd, nya kormant, VES, extra boggiehjul, ca 100 hk.
Motsvarar PROX MXZ ZR Sno pro REV 440X mm mm.

OBS! Pris:25000:-
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
pumpa lite svar :p .. ska som sagt imårn på förmiddagen och kolla på den .. possitivt eller negativt i att den har trimmslutb. och variatorkitt
 

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
440 = mycke hk / kubik bör kanske titta till service på motorn..det blir mer påfrestning på kolvarna när det är hög trimningsgrad. Sen är det en lätt maskin som kan ha använs till hoppning? isf titta hur dämpare och chassie osv ser ut. förövrigt är polaris bra grejjer :D
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
är det för mycket 25 000? jag tycker att de låter ganska så billigt .. han kunde även gå ned ngn krona ..
 

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
de låter faktiskt billigt.. så du kanske ska titta extra noga kan ju vara nått fel.. ??




Polaris :D
 

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
ves är polaris namn på avgasportar, Variable Exhaust System. gen2 är väll att de är generation 2 alltså nyare modell än föregångaren eller vad man ska säga..?
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
ToBe_ skrev:
de låter faktiskt billigt.. så du kanske ska titta extra noga kan ju vara nått fel.. ??




Polaris :D
jo och ska fråga han väldigt mkt .. :p .. det är faktist bra om de är nått som är etc lite intryckt skadat ... så typ jaha vad haru vart på här osv.:p
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
ToBe_ skrev:
ves är polaris namn på avgasportar, Variable Exhaust System. gen2 är väll att de är generation 2 alltså nyare modell än föregångaren eller vad man ska säga..?
ungefär som rave?.. men hur fungerar dem på samma sätt? och hur ser dem ut?
 

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
hehe japp. men titta under skotern i boggie och så, ser allt bra ut så slå till ;P
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
jo .. har en lynx nu som jag ska byta inn .. men är det några speciella svagheter på en sådan maskin?.. tex dämpar fästen osv. .. förstår vad jag menar?


detta är en bild på den den ser dock väldigt fräsch ut . men ska som sagt fara å kolla på den imån ingenting är ju på bild likai verkligheten

 

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
jag vet inte riktigt hur dom fungerar.. vet iaf att dom ska trycka tillbaka lite av oförbrännd soppa så det inte går så mycke förlorat.. tror det är samma ungeför som rave


http://www.blocket.se/vi/6836646.htm?ca=5_s

åvanför grenrören så är det två små blå "prickar" det är ves:en..
 

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
min indy 500 har jag inte nå problem med.. bara vanliga slit delar.. mattan har jag bytt å sen renoverat boggie dämparna.. sen ves:en har jag hört brukar sätta igen sig eller nå liknande.. så dom behöver man kanske göra rent ibland
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
indy 500 ? .. är det inte en liknande maskin? eller är jag helt ute och cyklar? .. isf. går den bra i lös eller är den en katastrof?
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
ToBe_ skrev:
jag vet inte riktigt hur dom fungerar.. vet iaf att dom ska trycka tillbaka lite av oförbrännd soppa så det inte går så mycke förlorat.. tror det är samma ungeför som rave


http://www.blocket.se/vi/6836646.htm?ca=5_s

åvanför grenrören så är det två små blå "prickar" det är ves:en..

jo det ser ut som rave portarna dock lite mer som "chassie fläktar till en dator ^^"


ironi i de sista :D
 

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
hehe.. ja dom är väll ganska lika.. de där med lösnöåkning är jag inte så hemma på.. har inte så mycke snö på min bredgrad ;) .. men dom gånger man åkt i lite lösnö så har de funkat.. fast inte när det är jättemycke tö snö för då gick de tungt.. å då hade jag bara 25 mm matta. bytt till 30 mm nu vet ej hur det är i lösnö än..