polaris xcr 440 -99

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
tror min väger 270 fultankad .. ej säker!..

det beror på hur stark du är och vilken snö du fasnar i,, t ex tö är ju tungt om du har mycke snö i boggin, tro mig ;) jag är väll ganska stark endå.. 200 marklyft (fick man skryta lite å =P)
så jag vet inte hur stark du är? ;)
 

henke_440

Aktiv medlem
20 nov 2005
94
0
6
viksjöfors
jag har en polaris xcr 440-99! jag köpte min för 37000 så det är väldigt billigt med ditt pris. den går mycket bra i lös snö det gör den. rapp och gött ljud i den med slutburk, något tung men det är skit samma när den går som den gör. lite tungstyrd men det sjusteras enkelt på balatorremen(stavning??) fram i boggin.

kort sakt ett bra köp om den inte är slut körd det är ju trots allt en 440 så den kan vara skruvad och så. dax att byta kolvar kanske.
jag köpte min av en gubbe som inte hade kört ett dugg med den. hade gått typ en 150 mil.
ca. 95 kusar i dom orginal, med mycket enkla medel så är det en 100 kusar i den så det stämmer. ruggit bra lyse, en aning långt styre och för mjuk dyna.jag fixade upp min lite:)
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
ToBe_ skrev:
tror min väger 270 fultankad .. ej säker!..

det beror på hur stark du är och vilken snö du fasnar i,, t ex tö är ju tungt om du har mycke snö i boggin, tro mig ;) jag är väll ganska stark endå.. 200 marklyft (fick man skryta lite å =P)
så jag vet inte hur stark du är? ;)

torrvikten på min lynx racing är 254 eller nått sånt .. och det går då lätt att lyfta :p
 
Last edited:

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
har jusst vart och kollat på den.. vad ska man säga -21 c så inte så lätt att se vad det var .. men den hade några ganska stora skavanker dynan var ganska risig. rutan var inte trasig men massor med sprickor i vid böjen på vänster sida på bilden. sen var det en plåt jusst till vänster om fotstegets slut som var inbucklad. och ett veck på bågen längst bak . men han sa 24 tusen är mitt sista pris... var och testade den lite snabbt... väldigt !! pigg och rapp maskin. men jag vet inte har ännu kvar min .. hälst kontant ville han. men det är ju de om jag ska byta den mot min lynx racing 454 -96 .. jag anser att min är värd minst lika mycket om inte mer än 24000 för den är i grymmt bra skick perfekt ruta boggie skidor huv (huvgaller) nytt styre styr höjare och hyffsad dyna fotstegsförstärkare och höjd boggie.. och väldigt fin 25 mm matta
 

henke_440

Aktiv medlem
20 nov 2005
94
0
6
viksjöfors
som jag misstänkte, den där maskinen har varit ute på blocket 3 gånger tidigare tror jag. men jag tror det är en ganska rimligt pris på den. men jag skulle inte köpa den. finns fler på blocket som är garanterat finare.
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
henke_440 skrev:
som jag misstänkte, den där maskinen har varit ute på blocket 3 gånger tidigare tror jag. men jag tror det är en ganska rimligt pris på den. men jag skulle inte köpa den. finns fler på blocket som är garanterat finare.
hörru dcen var itne speciellt fin :S .. men men får söka vidare .. ska försöka få sålt min moddade lynx .. nå ska jag då minst ha 25 för den