Polaris XLT 600 sp 1993 svårstartad

Arcpol

Medlem
3 jan 2009
26
0
1
Har en Polaris XLT som är jävlust svårstartad, trodde det var stiften men dom är bytta. Startar hur bra som helst på startgas. någon som har någon ide?

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Felsök!
Från tanken fram till förgasarna :)

Kolla så slangar inte har stockat igen och kolla så inte slangen som suger soppa inuti tanken har lossnat.

Bjarven50

Välkänd medlem
6 jan 2005
196
0
16
Bodträskfors
Jag har samma problem med min när den ståt ute och jag har nu f*n snart testat allt från att kolla slangar,rengöra gasarna mm mm så kommer du på nått så hojta gärna till :D

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
tjeena, har haft en sån å hade samma problem , de vart "ånglås" i förgasarna. men bytte bränslepump så vart de bra. startade alltid bra med startgas innan bytet.

Arcpol

Medlem
3 jan 2009
26
0
1
Felsök!
Från tanken fram till förgasarna :)

Kolla så slangar inte har stockat igen och kolla så inte slangen som suger soppa inuti tanken har lossnat.
Den suger ju bränsle och går med hjälp av startgas. Men startar kanske efter 100ryck utan startgas.

Jag har samma problem med min när den ståt ute och jag har nu f*n snart testat allt från att kolla slangar,rengöra gasarna mm mm så kommer du på nått så hojta gärna till :D
det ska jag göra, du får också skriva här om din går igång.

tjeena, har haft en sån å hade samma problem , de vart "ånglås" i förgasarna. men bytte bränslepump så vart de bra. startade alltid bra med startgas innan bytet.
vad menas med ånglås? Vad kostar en bränslepump?

Arcpol

Medlem
3 jan 2009
26
0
1
glömmde också att tillägga att den väldigt ofta får s.k avgasknallar när jag försöker dra igång den

Bjarven50

Välkänd medlem
6 jan 2005
196
0
16
Bodträskfors
jag VET att min pump funkar så det är inte det heller med min och det kan du Arcpol enkelt kolla genom att bara ta lös en av bränsle slangarna från pumpen mot förgasarna och sen dra i snöret då ser du om den funkar.
Avgasknallar får jag bara när jag är för snabb att stänga av choken.
Är så illa så jag börjar fundera om mina kolvar är dåliga fast jag har ca 8.5 i komp :S

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Hade en XLT som kunde vara sjukt svårstartad vid varmare väder eller om man råkat sura den lite.

Ta som vana att slå av soppakranen då detta hjälper att undvika nersurning då den står.
Prova att ha soppakranen av, sen startgas och kör igång den.. låter den gå tills den dör, sen slår du på soppakranen och provar igen.

Värt ett försök iaf.

Bjarven50

Välkänd medlem
6 jan 2005
196
0
16
Bodträskfors
Har nu mätt upp statorn på min xlt och den visar dåliga värden så det verkar tyvär som om det skulle vara den som spökat för mig :mad:

Arcpol

Medlem
3 jan 2009
26
0
1
Har nu mätt upp statorn på min xlt och den visar dåliga värden så det verkar tyvär som om det skulle vara den som spökat för mig :mad:
jag har nog också problem med statorn:bawling: skotern vägrar att starta på både startgas och bensin nu. och om den startar varvar den inte mer än 4000... de tidigare felen var nog bara början på massor av fel:( hur mätte du upp din stator?