Polaris XLT-93

habba

Aktiv medlem
1 jan 2000
88
0
6
Sverige
Någon som har ett tips om hur man får en mera lättryckt broms på äldre polarisar.Man får ju nypa som f*n i handtaget för att få hejd på fanskapet,två pers på maskinen så kan man glömma att låsa mattan.
 

plymouth_man

Välkänd medlem
1 jan 2000
288
0
16
Piteå
Byte...

Jag har hört flera som bytt orginalbromsarna på äldre maskiner mot frambromsen på 125cc Crossare... tydligen så finns det någon modell som är nästan "bolt on", och som fungerar bra.

Efter vad jag har hört så är det oket i äldre polaris som är den svaga punkten, så det är nog den man måste byta...

Mvh
Hans Lönnberg
 

ACat

Aktiv medlem
1 jan 2000
56
0
1
Prova...

att byta bromsolja och lufta bromsystemet. Om du har luft i det så kommer bromsen vara svampig och ta dåligt. Du kan prova att puma med promshandtaget ett antal gånger. Om bromsen griper bättre då så har du defenitivt luft i systemet.
 

Reaper

Välkänd medlem
1 jan 2000
120
0
6
Outlands S
RE: Byte...

det går att byta bromshandtaget med cylinder och allt till en arctic cat typ willwood
har inte giort det själv än men ska en polare giorde det på sin rxl och det blir mycket bättre och en annan polare giorde det på sin xc 700 -98 tror jag och den vart f--n så mycket bättre