Ingen Polaris-trippel maskin är direkt driftsäker under 90-talet, varken i början eller i slutet.
XLT är en fin skoter men kan krångla till det rejält om man har otur.. XLT kom 1993 och hade stora problem med kylningen på cylindern närmast variatorn, samt ramlagren som sitter vid variatorn. Tror detta åtgärdades 1994 (kan varit 1995 men är nästan säker att det åtgärdades 94!)
Special är modellen med bättre dämpare, skidor, lägre ruta (tror jag).
Ett tips om du köper den, kolla upp om det suttit pipor etc. på den, för XLT modellerna är ganska känsliga om man bestyckar fel. (Kan bli dyrt)
Om det redan sitter pipor på den, kolla bestyckningen. Gå inte på knepet att bestycka så magert som möjligt för att vinna effekt, det blir såpass lite effektökning så det inte är värt, blir även dyrt (egna erfarenheter)
. Alltså häldre för fet smörjning än för mager.
Lycka till med skoter köpet, du blir nöjd! /Stor Polaris-fanatiker