>När det gäller XLT:en så
>känner jag bara till en
>motor, o de är 583:an som
>gav runt 90 kusar lite
>beroende på årsmodell. Jag
>har en 94:a SP o den ger 93.
>
>Det som det sägs brukar
>strula är
>cylinderfotspackningen. Dom
>har en förmåga att
>"försvinna". Annars ska
>XLT:en vara en driftsäker
>maskin. Det jag upplever som
>bäst på min XLT är
>komforten. Man sitter kanon
>på dynan.
>
>Jag har precis fått min. Det
>första som hände var att den
>började gå på en cylinder o
>till slut dog. Taskigt, då
>hade ja kört 3 kilometer.
>Men de löste sig utan större
>problem...
583 sitter i skidoo och lynx,
motorn i xlt´n heter 580
den nyare och större motorn heter 597
>känner jag bara till en
>motor, o de är 583:an som
>gav runt 90 kusar lite
>beroende på årsmodell. Jag
>har en 94:a SP o den ger 93.
>
>Det som det sägs brukar
>strula är
>cylinderfotspackningen. Dom
>har en förmåga att
>"försvinna". Annars ska
>XLT:en vara en driftsäker
>maskin. Det jag upplever som
>bäst på min XLT är
>komforten. Man sitter kanon
>på dynan.
>
>Jag har precis fått min. Det
>första som hände var att den
>började gå på en cylinder o
>till slut dog. Taskigt, då
>hade ja kört 3 kilometer.
>Men de löste sig utan större
>problem...
583 sitter i skidoo och lynx,
motorn i xlt´n heter 580
den nyare och större motorn heter 597