polaris xlt

P

polarisxlt

när det är ganska kalt ute så vill min polaris fastan på ca 4000 varv på tomgången å inte gåner förän jag chokar ner den. det blir efter ett tags körning. men den verkar inte få för lite bränsle stifen är perfekt. har funderat om det kan vara attt den drar in nå tjuvluft vid insugen, men jag undrar om nån anna har haft så här å vad det var då?

Hrd

Aktiv medlem
28 dec 2005
90
0
6
Gävle
Har samma problem och har också en Polaris XLT men vi vete fan vad som är problemet.

Vet att det här skrevs för ett tag sen men ändå...

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.274
82
48
Övik
Jag hade samma problem tills jag for till fjälls, då blev den bra. Kolla så att clipsen på nålarna är i mittersta läget och om det inte hjälper så skruva IN luftskruvarna 1/2 varv.

Hrd

Aktiv medlem
28 dec 2005
90
0
6
Gävle
Problemet kan också vara att det är trottledjädrarna som blir för slappa och att den då hänger sig. Det har vi kommit fram till tack vare att vi på sommaren har låtit trottlefjädrarna hänga ut sig och så har dom varit bra sen på vintern frammåt slutet då den börjar den varva strax under 4000 varv på tomgången. Vi ska prova byta ut trottlefjädrarna nu och dyker problemet aldrig upp igen så är det nog trottlefjädrarna som har varit dåliga.