Undrade lite smått bara vad som är skilldnaden mellan skotrar som har pps och dom som har utan?
Och lite kortfattat om PPS-boggiens funktion!
Och lite kortfattat om PPS-boggiens funktion!
Jag kan svara i hans ställe: Ja.Reser Rcg´boggin mer än pps ?
svar JA.Här är en film om Pps ! http://www.youtube.com/watch?v=o_pnLh__gas
Fråga till föregående talare! Reser Rcg´boggin mer än pps ?
Tycker min reser alldeles lagom.. Har kört runt 100km/h efter ganska dassig led..svar JA.
rcg boggien är hemsk att köra skidorna är aldrig i backen.
och ska du klättra lite så är det helt omöjligt på dom branta ställerna då skotern vill slå över
Okej. "Resa lagomt" för mig är när jag vill att den ska resa.men då kör du också ett chassie som passar bättre till boggien.
prova kasta dig på en revo med rcg boggien.
reser lagomt ? vad är lagomt för dig ?
jag tycker inte den ska resa sig nått när man ligger och bombar led.
skidorna ska ligga som ett smäck efter snön.
-06 och framåt, dock hade bara 440 pps -06..Måste fråga, vilka skotrar har PPS-boggie?
på enduron vi hade för nått år sedan (enduro sp 500 -01) så körde jag å en polare åkte efter den dassigaset leden här i byn å det var som MINST 100km/h och det gick prima. RCG boggien var detTycker min reser alldeles lagom.. Har kört runt 100km/h efter ganska dassig led..
Menar du att du skulle föredra RGC-2 boggi i skoter!?Med risk att vika av från ämnet. Från inte optimal till kass är en stor skillnad Som vanligt är rätt inställning av dämpare och fjädrar a och o.
Men jag skulle gärna ha en RGC-2 på min RX'1 trots monoshock boggien
Nämen lugn nu, min Pippola racer har också PPS, och den är från -94!-06 och framåt, dock hade bara 440 pps -06..
PPS2 om man ska vara noga då.....Nämen lugn nu, min Pippola racer har också PPS, och den är från -94!
boggien är inte exakt likadan som dom nya, men nästan!
Nå nå.... sakta i backarna.ja skillnaden är att RCG boggien som sitter i dom äldre och PPS boggien är enorm.
Sätt dig på en skoter med PPS och du vill aldrig sätta dig på en annan boggie igen.
RCG boggien i skotern betyder att du aldrig har skidorna i backen.
visst det funkar för att som är 15 år och tycker att det är ett enormt drag i maskinen då.
Men vill du kunna ligga efter led och köra 120 blås och känna att boggien tar det mesta så väljer man en skoter med PPS.
Skitsnack, Lär dig justera boogien & framvagnen samt att köra just den maskin det gäller.RCG boggien är hemsk att köra skidorna är aldrig i backen.
och ska du klättra lite så är det helt omöjligt på dom branta ställerna då skotern vill slå över
Men kära BowmorE då har du nog helt enkelt valt fel maskin och eller så kan du inte ställa in boggien/framvagnen i din maskin !Jag tycker inte den ska resa sig nått när man ligger och bombar led.
skidorna ska ligga som ett smäck efter snön.