Premier , Nytt skoter märke i storleken 3/4 !

Lone

Välkänd medlem
1 jan 2000
168
0
16
51
Gällivare, Sverige
de CHINA tillverkade skotrarna som alla vet är av ganska så medioker kvalité
Tja, jag vet inte vilka det är som tycker/vet det.
Den jag har sett som min brorson leker med i stugan har då inget större problem med kvalitén.
Det som har varit dåligt på den som vi har varit tvungen att åtgärda är balataremmen, bussningen för infästningen av trailarmen och rutan.
Balataremmen byttes till en riktig och rutan togs bort, svarvade nya bussningar och skruvade fast trailarmen igen.

(bilden är klickbar)

c1rca84

Medlem
23 dec 2008
38
0
1
Rättvik
Den jag har sett som min brorson leker med i stugan har då inget större problem med kvalitén.
Det som har varit dåligt på den som vi har varit tvungen att åtgärda är balataremmen, bussningen för infästningen av trailarmen och rutan.
Balataremmen byttes till en riktig och rutan togs bort, svarvade nya bussningar och skruvade fast trailarmen igen.

(bilden är klickbar)
Klockren film :rock:

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs

(bilden är klickbar)
http://www.youtube.com/watch?v=f-5E_LZvC24

Frän film, han verkar duktig! Moralkärringen i mig tänkte dock bara på att ungen borde haft hjäm ist för hörselskydd..

volvo

Välkänd medlem
1 jan 2000
144
0
6
Lule
Kul me nya maskiner!
Lone: Pojken har kul, helt klart! Riktigt frän film.

När jag var liten fanns bara kittycat o de var ju ingen riktigt skoter. Fick börja med en Everest 340 -77 som jag knappt fick igång. hehe.

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Hehehehe hårdast grabb alltså :D:D
Hehe han missbedömde lite där när han for in i yamman.. hade han haft en 10-15hp till så hade han sladdat före :p

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Coolt, fyller glappet som har uppstått mellan minimaskiner och fullstora skotrar.
Säker en bra första skoter för småglin, typ som Elan och ET var en gång i tiden. Nya skotrar är ju rätt stora och tunga för juniorerna och miniskotrarna är ju för små och enkla.

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
FOrtfarande en klockren maskin att börja på som liten när en miniZ eller liknande är för litet.

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
FOrtfarande en klockren maskin att börja på som liten när en miniZ eller liknande är för litet.
Ja. jag, min brorsa och min syrras första skoter var en Mini Z och det finns roligare saker så jag fick pappas Everest 340 och syrran körde ju inget av dem. :D hade 340 för mig själv i en och en halv vecka tills den skar ihop.