Primärfjäder i enduro 500 -03

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
15 på lågfart och 500 på huvud verkar ok, för jag antar att det var så du menade :) Symbolen du syftar på som står efter 15 är inget du behöver bry dig om, den finns på alla mikuni munstycken. Eller kan det möjligtvis betyda att det är mikuni original munstycken, och inte pirat?
Aha blandade ihop dom :p men att trodde den skulle vara nerbestyckad, för 600an hade ju 380.. Och min tar mycket mindre bensin ny, än förut. :S

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Aha, i värsta fall får man ringa å fråga då.

Verkar som att de är bytt lågfart på din ändå, enligt spränskissen ska de sitta 17.5 på lågfarten. Men kan de verkligen göra så mycke?

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Aha, i värsta fall får man ringa å fråga då.

Verkar som att de är bytt lågfart på din ändå, enligt spränskissen ska de sitta 17.5 på lågfarten. Men kan de verkligen göra så mycke?
Känns inte som det, för den drack ju 5l/milen oavsett körning, nu tar det ju 1/2 av vad den tog nu oavsett körning, eller har ju fått ner det till 1.5l/milen vid jämn gas på hårt spår!

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Du kanske fick nå mirakel munstycken :D

Visst låter de otrovärdigt, men nog kan de ha gjort sitt, eller har du blivit snällare på gasen? :eek:

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Du kanske fick nå mirakel munstycken :D

Visst låter de otrovärdigt, men nog kan de ha gjort sitt, eller har du blivit snällare på gasen? :eek:
Tror fan det :D

Näfan, har då inte blivit snällare på gasen, det är väll fullgas ofta, om man inte är på leden :D Fast det är väll full gas där ganska ofta också, tar ju ut maximal effekt ur den hela tiden känns det som, är ju inte så stor motor :D Men den är rolig som fan för det =)

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Haha, ja nog äre en rolig skoter allti, roligt att man hakar på alla med så få hästar.. Inte på sjön men jag är inget speed freak som skryter över sånt ;)

Skulle vilja ha lite mer pulver när man leker bara, på led går den som en dröm :D

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Haha, ja nog äre en rolig skoter allti, roligt att man hakar på alla med så få hästar.. Inte på sjön men jag är inget speed freak som skryter över sånt ;)

Skulle vilja ha lite mer pulver när man leker bara, på led går den som en dröm :D
Jopps, men min går inte så ***** bra i lössnö, men ska dreva ner och sätta 38mm matta =)

Tycker min går jävligt bra för att vara så liten motor, fan kommer upp i 120 på nolltid, har haft upp den i 145 efter mätaren och 125 efter gps, fast då var det nå fel med den och den varvade bara 7200rpm, så kanske 130 - 135 på gps =)

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Ja, de går fort till 120 :) jag höll väldigt jämt med en edge 700 från 0-120 i vinter, så så dåligt går dom inte, de är bara resten som fattas ;)

Skulle oxå vilja ha bättre matta, men de blir nog en ny 32a för mig + nerdrevning.

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Ja, de går fort till 120 :) jag höll väldigt jämt med en edge 700 från 0-120 i vinter, så så dåligt går dom inte, de är bara resten som fattas ;)

Skulle oxå vilja ha bättre matta, men de blir nog en ny 32a för mig + nerdrevning.
Aha, fint :D Sätt på en 38a du också ;)

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Jojo, men fattas pengar. + så blir de nog kanonpris på den mattan jag ska köpa så då får de duga. Hade jag bott i fjällen hade jag inte tvekat ;)
Jaha på så vis.. Men ska jobba till sommarn och få ihop lite godis till skotern, så blir ny matta till sommaren först för mig =)

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
dom har garanterat bestycka ner högfarten, kan inte ens tänka tanken att dom fått ner bränsle förbrukningen från 5 l/mil till 2.5 L/milen med bara lågfartsmunstycket o nålen..

bästa vore och ringa och fråga men tror inte dom kommer ihåg vad dom gjort på just din skoter :p

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Jepps, nått är konstigt :p Lågfarten var ju iaf på 15 istället för 17.. Men det kan ju inte göra så mycket skillnad.

(btw, är du "jonnee" på pixbox? =) )
Någon som vet vid vilken gas som soppan går över från pilot till huvudmunstycket? (Eller hur de nu funkar..)

Ja , de är jag de ;)

Last edited: