D
Helt omöjligt. Jag var fylda 30 när jag hade min ProXR 800 försäkrad i Länets och den kostade närmare 5000:-/år. För 1700 får du kanske trafiken hos Länets.Polaris Pro x2 600 -04
20 år
Länsförsäkringar
Helförsäkring 1700/helår
Det stämmer faktiskt, betalade fakturan idag, 1734 kr helår hos länsförsäkringar. Den står på mig, ingen i familjen har nått försäkrat hos länsförsäkringar. Betalde ca 2000 kr för samma försäkring förra året.Helt omöjligt. Jag var fylda 30 när jag hade min ProXR 800 försäkrad i Länets och den kostade närmare 5000:-/år. För 1700 får du kanske trafiken hos Länets.
Och det gör inte många tjugor i skillnad mellan 600an och 800an.......
Beror helt på. Det är ju alltid en avvägning mellan priset på försäkringen, uppskattad risk, självrisk, ersättning och hur rik man är. Har du en skoter som är värd 25 tusen och lindar den runt ett träd så skulle självrisken (i mitt fall) vara 6 tusen. Om dom sedan löser in den för, säg 15 tusen, så blir det 9 tusen kvar till ny skoter. Hur mycket vill du betala för den ersättningen? Å andra sidan kan det ju hända saker som du inte själv kan påverka (stöld, brand, småskador o.s.v.) och då är det ju bra med en helförsäkring. Min erfarenhet av fordonsförsäkringar är att helförsäkring bara är lönsamt på nyare fordon där vagnskadegarantin gått ut.Ska man ha hel eller halv förs på en skoter under 25 tysen: )
jag betalar 260kr helår hos dina förs trafik då.yamaha srv 540
600:- helår
21år
trygghansa