Hej, tack för alla tips Jag va ut idag och rev skotern för att kolla. Plockade isär kontakten vid tpsen och även det övre kontaktstycket till tpsen sen blåste ja lite med blåsmunstycket och sedan montera ja ihop allt igen. Sen va motorlampan borta och skotern gick som ett skott igenÅrsmodell och ev felkoder? Om de inte vore för motorlampan så låter de som variatorkrångel typ fjäder som är av.
Annars låter de som piptempsensor för de tänder motorlampa men ska ge felkod också. Men felande pipotemp brukar bara ge allmänt sämre effekt inte stupning.
För lågt bränsletryck är misstänkt också men de ger ingen motorlampa eller felkod vad jag sett.
Felande tps givare kan bete sig så men de brukar inte tända motorlampa.
Spridare som inte öppnar stänger tillräckligt fort kan ge den symtomen men inte felkod eller motorlampa.
Gashängsbrytare låter misstänkt också och då är de fle på den under 3000varv. Om maskinen är stupande under 3000v men går klocktrent över 3000v skulle jag säga gashängsbrytare.
Den kommer säkert börja spöka igen snart för det va alldeles för enkelt Haha Åhfan, ja jag får ta å gå över allt redigt en gångDe lät för bra för o va sant men en sak som är vanligt fel när de gäller kontakter öär ärga i kontaktstyycket till ecu. Ryck lös de bägge stora kontyakterna och kolla noga i dem efetr ägrga. På våra två pr rmk va de grön/vit ärga på flera stupft till ecu så jag fick så lov att sliopa bort det.Sedan sopade jag i vasselin för kontaktstycken men jag ser ingen skillnad mot vanlig vasselin som man har i sovrummet för bakrykare så de duger