Som rubriken lyder så ska jag försöka få ut mer effekt än både Polaris 850 (840) och Rotax 850 ja även Arctic cat 800 ska åka på däng Motorjobbet är klart och håller på köras in i detta nuet.
De är inte helt lätt att åstakomma 20 hk med en gammal cfi 2 800a pga av de trånga överströmmarna men jag ska göra allt i min makt för att få ut varenda lilla ponny.
Trimprylarna jag har att utgå från är.
Slp helsystem
Bikeman performance topp som är totalt omsvarvad av mig, så de är mer en Boost III topp.
Fixkitt med 51 gram lättare kolvar (per kolv!) vs org kolvar, de är Arctic cat wössner kolvar.
V-Force reedkorgar från nyare Polaris 800ho
Powercommander.
Efter inkörning kommer urvridning av all effekt genom stingerstrypning och troligen blir de tändkil.
Jag måste få till 15-20hk för org ligger en 2013-15 cfi 800 bara på 140-144 hk i svenska bänkar. Där ger ger en 2019 patriot 850 157 och några hk mer med senaste mapparna, vet ej exakt.
För att komma upp i runt 160 hk måste man höja utblåset på cfi 800an för de ligger på låga 199 grader. En 850 ligger på 200-201.
Jag har portat upp utblåset til 204grader och höjt wingportarna till ca 200gr för de ska räcka till 160-170 hk ber på om utblåsen får mat från överströmskanaler som räcker till det. Jag portade cylinderns alla insugskanaler till steg 3 som är värsta jag gör, de innebär max urslipning i överströmskanaler för att få volym mer lika AC och Rotax samt numer Polaris 850 motorn. Om man kollar bilderna så ser man att jag får igenom fingrarna helt på den portade cyllen och bara lite nerstick på org cylinder.
De är inte helt lätt att åstakomma 20 hk med en gammal cfi 2 800a pga av de trånga överströmmarna men jag ska göra allt i min makt för att få ut varenda lilla ponny.
Trimprylarna jag har att utgå från är.
Slp helsystem
Bikeman performance topp som är totalt omsvarvad av mig, så de är mer en Boost III topp.
Fixkitt med 51 gram lättare kolvar (per kolv!) vs org kolvar, de är Arctic cat wössner kolvar.
V-Force reedkorgar från nyare Polaris 800ho
Powercommander.
Efter inkörning kommer urvridning av all effekt genom stingerstrypning och troligen blir de tändkil.
Jag måste få till 15-20hk för org ligger en 2013-15 cfi 800 bara på 140-144 hk i svenska bänkar. Där ger ger en 2019 patriot 850 157 och några hk mer med senaste mapparna, vet ej exakt.
För att komma upp i runt 160 hk måste man höja utblåset på cfi 800an för de ligger på låga 199 grader. En 850 ligger på 200-201.
Jag har portat upp utblåset til 204grader och höjt wingportarna till ca 200gr för de ska räcka till 160-170 hk ber på om utblåsen får mat från överströmskanaler som räcker till det. Jag portade cylinderns alla insugskanaler till steg 3 som är värsta jag gör, de innebär max urslipning i överströmskanaler för att få volym mer lika AC och Rotax samt numer Polaris 850 motorn. Om man kollar bilderna så ser man att jag får igenom fingrarna helt på den portade cyllen och bara lite nerstick på org cylinder.
Last edited: