Undvik helst i19 undantag om de är bytt motor eller att ägaren låst fast pto ramlagret. Pto ramlagret kan nämligen åka in mot vevaxeln för de har idiotiskt nog ingen låsning. Polaris stod för skador pga pto lagret åkt in men om motorn funkade så bytte de inte ut motorn.De påstås att om de gått över 200 mil så är de lugnt då rör sig inte lagret men de skulle jag inte lita på. De går dock låsa lagret själv ganska enkelt utifrån de är bara borra hål genom blocket på lämpligt ställe där de finns material och borra gänga in en m6 skruv som man slipar lite spetsig.Nere i borrhålet på lagret så slipar man en grop med dremmel och diamantslipstift typ kula. Drppa i gänglåsning och dra åt m6 skruven så är de klart. Orkar man kan man limma lagret men då måste motor klyvas.
Från 20- är de låsbygel för ramlagret och någon oljeborr modd vid mitten ramlager. Men de sistnämnda modden är inte livsviktig som jag såg det i en 19 motor.
På 19 motorer så förekom även igensatt oljenippel ut från vattenpumpsdrevhuset som ska skicka vidare oljan ut i vevhuset. Någ robot eller full personal hade tydligen kladdat med packningsmassa på vissa motorer som sedan sögs in i oljenippeln. I de fallet stämmer nog att de är lugnt efter 200 mil.
De är de viktigaste jag känner till.