Jahapp, nu var förtroendet för Polaris och dess motorer förbrukat.
Skulle göra service på maskinen förra veckan och upptäcker då att kolvringarna på MAG sidan är slut, har liksom flagnat i ytan.
Inser i samma veva att garantin gick ut för 29 dagar sedan. Kul.
Nåja, var in till åf för å höra hur dom ställer sig. Dom rev maskinen och meddelande mig efter helgen att Polaris tar på sig materialet för kolvbyte men jag får stå för arbetet själv =3000kr.
Ja vilken förbannades skit företag man har å göra med, motorn håller inte ens till andra servicen innan det är dags för kolvbyte, och till råga på allt så täcker inte ens garantin det. Visst den hade gått ut för 29 dagar sedan, men va fan, till och med Kines företag sköter sånt här snyggare.
Det jävliga är ju att jag inte använt skotern denna vinter utan dessa skador inträffat under förra säsongen när jag ännu hade full garanti.
Annars är ju PRO RMK:n en underbar maskin som har fungerat klockrent dom här två säsongerna och 140milen som gått. Men sen var det stopp. Gahh, jag är så irriterad på Polaris Scandinavia just nu så det är helt sjukt. Någon ny Polaris blir det då defenitivt inte till nästa säsong, trots att jag egentligen hade tänkt beställa en -14. Nu blir det väl en Arctic eller ingenting alls.
Nu till frågan, någon annan som råkat ut för detta?
Kolla in genom VES portarna ifall ni inte kollat detta.
Verkar tydligen vara ganska vanligt enligt det man läser på forum i staterna.
Skulle göra service på maskinen förra veckan och upptäcker då att kolvringarna på MAG sidan är slut, har liksom flagnat i ytan.
Inser i samma veva att garantin gick ut för 29 dagar sedan. Kul.
Nåja, var in till åf för å höra hur dom ställer sig. Dom rev maskinen och meddelande mig efter helgen att Polaris tar på sig materialet för kolvbyte men jag får stå för arbetet själv =3000kr.
Ja vilken förbannades skit företag man har å göra med, motorn håller inte ens till andra servicen innan det är dags för kolvbyte, och till råga på allt så täcker inte ens garantin det. Visst den hade gått ut för 29 dagar sedan, men va fan, till och med Kines företag sköter sånt här snyggare.
Det jävliga är ju att jag inte använt skotern denna vinter utan dessa skador inträffat under förra säsongen när jag ännu hade full garanti.
Annars är ju PRO RMK:n en underbar maskin som har fungerat klockrent dom här två säsongerna och 140milen som gått. Men sen var det stopp. Gahh, jag är så irriterad på Polaris Scandinavia just nu så det är helt sjukt. Någon ny Polaris blir det då defenitivt inte till nästa säsong, trots att jag egentligen hade tänkt beställa en -14. Nu blir det väl en Arctic eller ingenting alls.
Nu till frågan, någon annan som råkat ut för detta?
Kolla in genom VES portarna ifall ni inte kollat detta.
Verkar tydligen vara ganska vanligt enligt det man läser på forum i staterna.