Hej hopp, varför kan ingen trim guru förklara det här med displacement.....
Det står rockie sledder men har ändå vart med på den tiden då 340 fläkt var ingångsklassen i senior skoter cross!
Alla märken har mer eller mindre skottsäkra 600or men se på alla 800 twin HO.... Finns inte ett märke som inte haft mer eller mindre problem... Ställ er då frågan varför utvecklingen sen 1920 talet sett likadann ut till 1990, alltså mer kubik=större volym för att få trycken att stämma (vevhus /cylindrar)
Krävs större å kraftigare vevar=vikt, det jagas gram och idag väger en 600 lika mycket som en 800...
Skillnaden är att det inte finns denna typ av trådar om 600???
Nu kommer många att påpeka att vi idag har insprut och tryck hit och dit, jag vet det där... Förklara istället fenomenet 2takt.. Tror helt enkelt 600 är optimalt cc för just skotermotorn, för hur många som kört poo 900 vill att det ska finnas en PRO 900 nästa år?
Vidare så körde jag hos Burandt förra året, kände att en motor var sjuk, den var nygenomgången men burandt testa själv och skicka hem den... Säsongen 11 hade dom ett tiotal haverier, 12 var detta andra alla var kolv cyl kjol relaterat,
Bottom line alla märken utom kanske AC har bekymmer med 800, gäller bara hitta en ÅF som e seriös, som ovan, då man fixat saker som inte varit subvetionerade från generalagent... Skriv ut firmanamnet och vipps har du 40% fler förorder nästa säsong.
Det står rockie sledder men har ändå vart med på den tiden då 340 fläkt var ingångsklassen i senior skoter cross!
Alla märken har mer eller mindre skottsäkra 600or men se på alla 800 twin HO.... Finns inte ett märke som inte haft mer eller mindre problem... Ställ er då frågan varför utvecklingen sen 1920 talet sett likadann ut till 1990, alltså mer kubik=större volym för att få trycken att stämma (vevhus /cylindrar)
Krävs större å kraftigare vevar=vikt, det jagas gram och idag väger en 600 lika mycket som en 800...
Skillnaden är att det inte finns denna typ av trådar om 600???
Nu kommer många att påpeka att vi idag har insprut och tryck hit och dit, jag vet det där... Förklara istället fenomenet 2takt.. Tror helt enkelt 600 är optimalt cc för just skotermotorn, för hur många som kört poo 900 vill att det ska finnas en PRO 900 nästa år?
Vidare så körde jag hos Burandt förra året, kände att en motor var sjuk, den var nygenomgången men burandt testa själv och skicka hem den... Säsongen 11 hade dom ett tiotal haverier, 12 var detta andra alla var kolv cyl kjol relaterat,
Bottom line alla märken utom kanske AC har bekymmer med 800, gäller bara hitta en ÅF som e seriös, som ovan, då man fixat saker som inte varit subvetionerade från generalagent... Skriv ut firmanamnet och vipps har du 40% fler förorder nästa säsong.