Tjena..
Har ganska nyligt fått ihop skotern jag köpte rasad, som sagt en pro rmk 800 med boondocker turbo..
Går kanon fint på tomgång men när jag skulle varva ur den lite för att se så det lät bra även på högre varvtal så märkte jag att den "slår" ifrån på ungefär 5000rpm. Är precis innan det ska börja hända grejer som den båååha sen får man ta om. Får dock aldrig upp den på några högre varvtal, blir samma sak hela tiden. Får inte fram någon felkod.
Kör utan knacksensor nu då förra ägaren gjorde det i 200 problemfria mil, så kommer bara ställa ner laddtrycket sen åka så tills jag har kört in motorn ett par mil innan en ny bänkning med en ny topp. Så jag får aldrig fram någon DET-varning.
Känns spontant som att det är någon kontakt som inte sitter där den ska?
Avgasportarna vet jag inte vid vilket varvtal dom ska öppna, men dom gick jätte fint när jag hade rengjort och satt ihop allt. Dock var det väldigt styva fjädrar? Men tycker ändå att trycket ska få dom och öppna som dom ska.
Ska få låna ett el-schema för orginalsystemet så jag vet vilka kontakter som jag ska få över, hade ingenting att gå efter nu när jag satte ihop allting. Men man kan ju utesluta det mesta, så jag tycker inte att jag ska ha missat något.
Tänkte mest om någon har någon aning om vart jag ska börja leta, är ju som sagt ett gäng kontakter.
Har laddat upp en video där ni kan lyssna på hur den slår ifrån, märks ganska tydligt när den gör det.
https://www.youtube.com/watch?v=C_yzRvbCIfU&feature=youtu.be
Å en sak till, varför låter det som att det finns någon liten fågel när jag drar? haha
Tack på förhand
Robin
Har ganska nyligt fått ihop skotern jag köpte rasad, som sagt en pro rmk 800 med boondocker turbo..
Går kanon fint på tomgång men när jag skulle varva ur den lite för att se så det lät bra även på högre varvtal så märkte jag att den "slår" ifrån på ungefär 5000rpm. Är precis innan det ska börja hända grejer som den båååha sen får man ta om. Får dock aldrig upp den på några högre varvtal, blir samma sak hela tiden. Får inte fram någon felkod.
Kör utan knacksensor nu då förra ägaren gjorde det i 200 problemfria mil, så kommer bara ställa ner laddtrycket sen åka så tills jag har kört in motorn ett par mil innan en ny bänkning med en ny topp. Så jag får aldrig fram någon DET-varning.
Känns spontant som att det är någon kontakt som inte sitter där den ska?
Avgasportarna vet jag inte vid vilket varvtal dom ska öppna, men dom gick jätte fint när jag hade rengjort och satt ihop allt. Dock var det väldigt styva fjädrar? Men tycker ändå att trycket ska få dom och öppna som dom ska.
Ska få låna ett el-schema för orginalsystemet så jag vet vilka kontakter som jag ska få över, hade ingenting att gå efter nu när jag satte ihop allting. Men man kan ju utesluta det mesta, så jag tycker inte att jag ska ha missat något.
Tänkte mest om någon har någon aning om vart jag ska börja leta, är ju som sagt ett gäng kontakter.
Har laddat upp en video där ni kan lyssna på hur den slår ifrån, märks ganska tydligt när den gör det.
https://www.youtube.com/watch?v=C_yzRvbCIfU&feature=youtu.be
Å en sak till, varför låter det som att det finns någon liten fågel när jag drar? haha
Tack på förhand
Robin
Last edited: