Har du provat kopplat ur boondockerboxen än?
Har du någon lambda inkopplad?
ECU:n går inte att mäta upp vad jag vet, är en dator jämfört med en gammal hederlig CDI-box.
Kan det inte vara så att den är lite risigt mappad då?
Tänkte på när den var mappad i bänken så har den säkert belastats rätt hårt och mappad efter det. Och nu när mattan bara snurrar i luften så är inte mappen så optimal.
Hade samma med vipecen när jag hade vattenmappat den, klockren vid hård belastning men det jag fick jobba vidare med mappen under början av vintern när det var en liten belastning och hastiga gasrörelser.
Då det är väldigt korta gasningar på filmen ovan så är avgastempen lite lurig precis som en lambda också blir när det inte är helt rätt. Men tempen är relativt hög för att vara obelastat och låga varv så jag gissar på att den går dyng fett precis där den motar.
Har ingen lambda inkopplad!
Har inte kopplat ur boxen och kört utan den, drog isär kontakterna som går till den och testade sätta ihop dom två som går till ecun men då starta den inte, så jag måste kolla hur det är kopplat för att kunna starta den utan BDboxen.
Men det är ju så konstigt när det låter som att jag håller in holeshot knappen när jag kliver på fullt direkt. Känns verkligen inte som att det har med mappningen och göra när det låter så, snarare nå fel på tändningen?!
Ska försöka kolla om jag kan få igång den utan BDboxen och se hur det fungerar då. För då ska han väl gå på "original" mappningen, och då bör han ju absolut inte få för mycket soppa. Dock har jag ju ställt ner laddtrycket till 0.01 nu när jag håller på att prova.
Men du tror inte att det är lite känsligare med Vipecen då den ersätter vanliga ECUn? För BDboxen kan man ju inte justera i närheten utav alla grejer som i en Vipec, samt att jag har grundmappen ifrån ECUn eller tänker jag fel?
Är som sagt första gången jag håller på med en insprutare.
kanske man skulle ha hjulat hem traktorn från jobbet å satt ner den i vattnet och höra hur det blir när det blir belastning. Känns långsökt men vem vet?!
Alternativt är att riva allt å börja om från början, men känns rätt onödigt på nå vis också. Tror på nått sätt att det är något jävla skitfel som man bara inte tänker på.. Nya stift?! haha
mvh