pro-x el. x2

Rednek

Välkänd medlem
29 aug 2006
138
1
6
Hej! Jag ska köpa en nyare skoter till vintern tänkte jag men är väldigt kluven i frågan:( Jag har tittat på pro-x 6-7-800 03, x2 6-7-800 04 men vet ingenting om nån av skotrarna så jag skulle vilja ha lite hjälp med att välja. Är x2 så mycket bättre att det är värt att lägga dom extra pengarna på en sån? Är 800 så mycke rappare än 6-700 att det är värt?
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Vilken av dom du än väljer blir du nöjd, skiljer inte nämnvärt mycket på X och X2 mer än körställning och utseende. X'en har ju fördelen av Ryde FX dämparna, Walker evans som sitter på X2 är ingen höjdare original.. Pro X är mest prisvärd.

600 är mitt råd, 800 bör du inte köpa. Vissa har haft problem med vevaxlarna och avgasventilerna MÅSTE vara utbytta till rostfria, annars finns risken att dom går väck och faller in i cylindern. 600'an är en rapp och fin motor, går som ett skott!
 

Jonas_N

Välkänd medlem
1 jan 2000
161
1
6
X'en har ju fördelen av Ryde FX dämparna, Walker evans som sitter på X2 är ingen höjdare original..
Om jag inte helt ute och cyklar så har väl omschimsning eller nått sånt gått som garanti på Walker-Evans dämparna till Pro X2.
Men å andra sidan, de flesta borde väl ha fixat till sina dämpade på ett eller annat vis?

Rätta mig om jag har fel :)
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Om jag inte helt ute och cyklar så har väl omschimsning eller nått sånt gått som garanti på Walker-Evans dämparna till Pro X2.
Men å andra sidan, de flesta borde väl ha fixat till sina dämpade på ett eller annat vis?

Rätta mig om jag har fel :)

Inte alla... Mina var inte det och jag provade att schimsa om dom. Helt värdelösa dämpare, kräver MYCKET tid och pengar på att få bra. När dom väl funkar funkar dom säkert hur bra som helst, men mina gjorde då inte det..