Pro-X2 800 ( 2004 ) Ingen gnista... ?

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
Det är lungt, skotern går som den ska numera. Vad som var fel vill jag inte berätta för det är rätt så pinsamt. Ingenting var sönder heller för den delen, mer än tempgivaren som faktiskt hade inverkan på tändningen (dock inte funktionsmässigt), men om man ko... just det, vi lämnar det här nu :)

Får tacka så mycket för alla svar iallafall!

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
Säg nu, vad var det?? :)
Det var väl inte så att du hade satt kablarna fel på cdiboxen eller nått? :)

Last edited:

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Det är lungt, skotern går som den ska numera. Vad som var fel vill jag inte berätta för det är rätt så pinsamt. Ingenting var sönder heller för den delen, mer än tempgivaren som faktiskt hade inverkan på tändningen (dock inte funktionsmässigt), men om man ko... just det, vi lämnar det här nu :)

Får tacka så mycket för alla svar iallafall!
Hehe, lät ju som lite tur i oturen ändå att inte så mycket var trasigt, men berätta vad det var så inte någon annan gör samma misstag.

Lär man sig inte av sina egna fel så kan man ju lära sig av andras ;)

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
Haha, törs inte säga!

Kontakterna till tändspolen och till tempgivaren ser exakt likadan ut, fast till tempgivaren är det en brun och en svart kabel, till tändspolen är det vit och svart kabel. Man borde förstå vars dom ska nånstans, men tempgivaren har två svarta kablar från sig till kontakten, och tändspolen har en svart och en vit kabel från sig. Men den vita var så dyngig att jag inte såg vilken färg det var på den och då.. Ja.. Det var det :)

Varför tempgivaren gick åt fanders har ju sin förklaring, pga den ska ha 4-5 volt men istället fick runt 100 volt. Han vart färdiggrillad lagomt te middan.

Hoppas ingen gör om samma j*vla simpla misstag som mig och inte kan hitta felet heller :D