Pro XR 440 -04

Lapp_Sven

Aktiv medlem
19 mar 2007
62
0
6
Hej!, Någon som har/kört en pro xr 440 ?
Kan ni berätta för och nackdelar med skotern .
Ha de bra alla skoteråkare :)

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Tjenare Sven. Jag har provkört en Pro XR 440 ett antal gånger och ja kan säga att skönare maskin får du leta efter!
Den har grymt skön körtställning och mkt god balans i luften, Sedan tål maskinen grymt mycket stryk. Pågrund av dessa 3 erfarenheter blev den bästa crossmaskin ända tills IQ,n kom men jag tycker fortfarande bättre om Pro Xr sedan är den oxo världens snyggaste maskin enligt mig ;)
Original dämparna fungerar även alldelles utmärkt.

det var fördelarna.

Nackdelar: Original tanken är alldelles för liten eftersom maskinen är gjord för att gå på bana men det är enkelt åtgärdat.
Sedan att du måste byta kolvarna varje sesong men det är det lätt värt enligt mig. Tycker inte maskinen har några fler nackdelar inte vad jag märkt iallafall :D

Slutmässigt en grymt rolig och rapp maskin dock är det ingenting för nybörjare. Jag ska själv försöka ha råd med en Pro Xr 440 till nästa sesong eftersom det är min drömskoter :D

Lycka till med valet och hoppas ja hjälpte dig en bit på vägen.

Lapp_Sven

Aktiv medlem
19 mar 2007
62
0
6
Tack så mycket, men vad kan de kosta på ett ungefär att underhålla skotern per sesong ?

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
är inte riktigt säker så ja kan bara säga på ett ungefär cirka 3500-4500 är som sagt inte säker. Och blir du less på kolvbyten kan du alltid slänga i en 600/700/800 Snurra så har du en riktig busmaskin :D

jäjjä1

Semi PRO sledder
12 nov 2006
23
0
0
Kalix
Jag har tävlat me en sån vintern 04/05 och jag har bara bra att säga om den. Men se till att serva den ordentligt! Smörj där det ska smörjas, byta kedjehusolja mm mm. Angående kolvbyten så bytte jag 1 gång.. Och dom var knappt nötta ens kolvarna. Och då hade jag kört 12st tävlingar + freeride också. Me en 98 topp så sliter det inte mer kolv än på nån annan skoter. Och kolvarna är oftast billigatre än till en 600, 700. (jag betalade 1500kr för 2st polaris original me ringar o allt)

turbomatti

Välkänd medlem
17 apr 2006
152
0
6
Pajala
hej jag har en sån med 700a i! är jävligt nöjd. bra dämpare, går bara bättre ju hårdare du kör! köp en sån!

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Ursäkta om jag lånar tråden lite.
Vad är det för skillnad på Pro x och Pro x2 och Pro xr förutom utseendet mellan Prox och Pro x2, Pro xr.
Jag menar chassi och motor osv. Är på jakt efter något av dessa.