Problem då den är kall, MXZ 600 -99

JunkYarD

Välkänd medlem
14 mar 2005
200
0
16
Skotern startar lätt men då man kör iväg så går den ganska dåligt på låga varv låter nästan som den vill gå på en cylinder. Den går iaf inte bra förutom då man gasar på.

När man kört ca 7-8min med den så börjar den gå perfekt. Förr så var den inte så när man just startat den. Vad kan det bero på? Jag ska testa byta stift kan det vara det eller är det något allvarligare? :boring:

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Sv: Problem då den är kall

Kan vara värt att ta ett komptest på den för att se om det är dålig komp på någon av cylindrarna

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen

Skotern startar lätt men då man kör iväg så går den ganska dåligt på låga varv låter nästan som den vill gå på en cylinder. Den går iaf inte bra förutom då man gasar på.

När man kört ca 7-8min med den så börjar den gå perfekt. Förr så var den inte så när man just startat den. Vad kan det bero på? Jag ska testa byta stift kan det vara det eller är det något allvarligare? :boring:
Testa varmkör den lite längre innan du drar iväg. På min mxz upplever jag likadant om jag itne varmkört den riktigt men efter nån minut så försvinner det.

JunkYarD

Välkänd medlem
14 mar 2005
200
0
16

På min tar det betydligt mer än en minut...men jag får se om det blir bättre då jag byter stift.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå

Min skoter gör likadant då den är kall... Den mööar litegrann och jag måste gå på choken om jag vill få den att sluta.

Så fort den är varm så går den klockrent. Jag är helt övertygad om att min är lite magert bestyckad på lågfarten, jag ska byta upp mig så fort jag kommer hem från fjällen.

(jag räknar med att den går fetare där)