Köpte skotern förra våren och märkte på en gång att den inte hade kraft. Bytte då sockfilter till den uppgraderade större modellen. Skotern går jättebra i några mil sedan tappar den kraft, men går som en klocka vid omstart. Men får starta om den tätare och tätare ju längre jag kör.
Tänkte att bränslepumpen var dålig så hittade en på Mr tuning som passade perfekt och hade bra kapacitet på både flöde och tryck.
Körde en sväng på drygt 3 mil och inga problem. Nästa sväng dör skotern till och motorlampan tänds men går bra att köra vidare, men skotern hickade till några gånger till på vägen hem.
När jag kom hem kollade jag hur man läser ut felkoder, höll in M knappen och tryckte på hel/halvljus och fick upp att det inte fanns några felkoder och motorlampan lyste inte då heller. Lagras inte felkoder som på en bil eller behövs det utrustning för att få fram felkoder?
Funderar även på om det kan vara bränslepumpsrelät som spökar när det blir varmt? Sitter ett relä på 20amp och ett på 50amp i boxen, är det på 20 till bränslepumpen?
Några andra tips tas tacksamt emot.
Tänkte att bränslepumpen var dålig så hittade en på Mr tuning som passade perfekt och hade bra kapacitet på både flöde och tryck.
Körde en sväng på drygt 3 mil och inga problem. Nästa sväng dör skotern till och motorlampan tänds men går bra att köra vidare, men skotern hickade till några gånger till på vägen hem.
När jag kom hem kollade jag hur man läser ut felkoder, höll in M knappen och tryckte på hel/halvljus och fick upp att det inte fanns några felkoder och motorlampan lyste inte då heller. Lagras inte felkoder som på en bil eller behövs det utrustning för att få fram felkoder?
Funderar även på om det kan vara bränslepumpsrelät som spökar när det blir varmt? Sitter ett relä på 20amp och ett på 50amp i boxen, är det på 20 till bränslepumpen?
Några andra tips tas tacksamt emot.