Problem med summit 600 -05

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
En kompis summit går inte riktigt som den ska. Som jag uppfattat problemet så funkar den klockrent i typ 30min sen börjar den gå dåligt och tillslut dör den. Och när han tog upp stiftet så var dom snus torra.
Är ju nått med bränsle tillförseln som spökar, men riktigt vad vet vi inte riktigt. Han har hett meshtyg utanpå luftfiltret, kan de har nån påverkan att de typ styper luftflödet och på så sätt göra att de blir andra problem?

För när den har dött, så måste han ha full chocke för att få igång den. Sen om han väntar ett tag tills motorn blir kall då går den som den ska igen ca 30min och samma problem igen.

Vi har inte hunnit ta in den i garage och kolla igenom nå än. Sagt åt han att han ska ta bort meshtyget från filtret för tror de stryper luftflödet också.


Men tänkte att nån kanske vet nått som kan orsaka eller har några bra ideér :)
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.643
802
113
Kramfors
Det beror inte på mechtyget ivf. Ju mer man stryper insuget dessto surare går dom bara (mer soppa) Men sånt skit ska bort för det stjäl som sagt hk.

Låter som Avluftningen till tanken kan ha täppts till så den suger vacum i tanken , då kan dom gån ett tag för att sedan dö,,och få liv senare när den fått i sig lufrt i tanken.

Öppna tanklocket lite och kör. Man kan tvärstanna och lyssna om det pyser till när man öppnar locket också efter en tids körande.

Nästa steg är att kolla pumpen Typ att den skottar soppa bra.