Problem med xcr 600 -95

n0rris

Medlem
13 dec 2007
8
0
1
Sundsvall
Hej!

Var och köpte mig en xcr 600 95a och den verkade gå bra här i sundsvall. Körde sedan den upp till fjällen och där gick den mycket sämre.

Motorn kommer inte upp i varv riktigt, den nästan dör om man trycker full gas Man får lixom pumpa upp den. Som att den får för mycket soppa. Jag prövade att skruva på luftskruvarna i ett antal lägen men det blev inte riktigt bra. Kan det vara någor annat? Eller hur ställer jag in så att den får normalt med soppa?
Han som jag köpte den av hade inte kört något ifjol utan den hade stått i garaget hela året.
MVH

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Tjena... Kolla stiften och läs av dem hur dem ser ut!...
vita= för lite bränsle
chokladbruna = bäst
mer åt svarta= för mycket av det goda....

MVH

Bizz3

Välkänd medlem
4 mar 2006
414
0
16
Skellefteå
den fick säkert för lite luft men låter ändå lite konstigt.. har haft en xcr 600 96 hade aldrig nåt problem med den gick lika bra uppe i fjällen som hemma i skellefteå

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Jo Bizz3 så kan det också vara men är den fin inställd på Sundsvall där den köptes och så flyttar han den flera hundra meter uppåt så blir det ju skillnad? + så är ju tempraturern också viktig i sammanhanget.. gör ju massor om det några graders skillnad

n0rris

Medlem
13 dec 2007
8
0
1
Sundsvall
ska upp till fjälls snart igen så kan kolla då. Kom på en till grej bara, Lyset blinkar/släcks på låga varv det slocknar även om jag har fullt på handvärmarn. Fel dragen el? Kortis? Eller annat? MVH